Finalizing my thesis under the South African sun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu Finalizing my thesis under the South African sun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

Finalizing my thesis under the South African sun!

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

25 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

THESIS STRESSS!!!! Nog ff surfen, nog ff een wijnproeverij in Stellenbosch, nog ff zonnen, nog ff braaien, eerste afscheidsborrel, koffer laten maken, laatste Afrikaanse souvenirtjes kopen… THESIS STRESSSS!!!!

De laatste weken hebben vooral in het teken van mijn THESIS gestaan. Alhoewel het eerste woord wat in me opkomt, het woord ‘dislike’ is, puur omdat er nog zoveel meer te doen / zien & ervaren is in Cape Town, moet ik toegeven dat de laatste fase van mijn report best een leuke uitdaging is. Het bedenken van een verhaallijn voor het pretpark, inclusief alle nodige aanbevelingen om het tot leven te brengen; door middel van marketing, social media, co-creatie, een park show etc. Toen de operational manager de first draft las was hij zo enthousiast dat die het diezelfde dag nog aan de algemeen directeur wilde presenteren. Mijn dag was gemaakt, dit geeft je energie en maakt dat je weet waarvoor je het doet. Een reden om terug te komen naar Zuid Afrika; het resultaat van mijn thesis bewonderen. Eén van de vele redenen die van dag tot dag voorbij razen in mijn koppie; van het leren kite surfen tot het bezoeken van alle –tig wijnboerderijen waar ik nog niet geweest ben. Maar bovenal, de Zuid Afrikaans cultuur en lifestyle!

Heb vandaag een heerlijk scriptie-loos dagje gehad; road trip naar Muizenberg, 2 uurtjes surfen, op richting Stellenbosch; wijn/chocolade proeverij bij de eerste wijnboerderij (aanrader!) om vervolgens bij de volgende neer te ploffen en nog een wijnproeverij te starten in combinatie met een overheerlijk kaasplankje. LIFE IS GOOD!

As always… happenings.
• Afrikaanse communicatie; verschillende keren melden dat je aankomend weekend gasten in het pretpark wil interviewen Op je vrije zaterdag aankomen en niet naar binnen mogen, omdat je geen bewijs van goedkeuring van de algemeen directeur hebt! Waarom hebben jullie me dat dan niet verteld!?!?!?
• Een collega die tussen neus en lippen door meldt; ‘Let’s get married, you can think about it, yes, and if you know we can start dating and making a plan for future’
• Op z’n Afrikaans; om 20:00uur een braai plannen, om half 9 aankomen en voor een gesloten duur staan, eerst ff zwemmen – wijntje erbij, en na 24:00 het eerste stuk vlees naar binnen werken.
• Lekke band met m’n bakkie, mijn CHICO, mijn lovey!
• Nice quote; ‘I cook with wine, sometimes I even add it to the food’

Oké, kort maar krachtig; ‘nog ff een waarbenjij.nu schrijven + uploaden’ CHECK!

Lieve mensen, over 4 nachtjes slapen vlieg ik alweer terug naar ons mooie kikkerlandje; naar mijn rode fiets, mijn eigen kamertje aan de Burg. Passtoorsstraat, mijn lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes….. HEB ZIN OM JULLIE WEER TE ZIEN!!

Tot snel, veel liefs en een laatste virtuele weblog knuffel!



  • 26 Februari 2012 - 08:35

    Eefje Van De Ven:

    schrijven, uploaden, check!

  • 26 Februari 2012 - 09:01

    Nicole:

    Leuk verhaal weer Pam! en met die Thesis komt het vast helemaal goed. Maar we gaan je wel missen hier.

  • 26 Februari 2012 - 09:18

    Esther:

    Pammie! Idd kort maar krachtig! Super mooi dat je de laatste dingen die je wilde doen ook daadwerkelijk hebt kunnen doen! Nog even knallen, komt wel goed met jou :)

    To snel!! Kus!

  • 26 Februari 2012 - 10:47

    Bastiaan:

    Hee Pammie!

    Heel veel plezier nog de laatsje daagjes en tot snel weer!

    x

    bas

  • 26 Februari 2012 - 12:12

    Lasse:

    Ik heb 't bier al koud staan in 't keteltje.

    Tot snel!

    X

  • 27 Februari 2012 - 10:56

    Ilona:

    Kom alseblieft gauw weer terug.
    Heerlijk hoe jij verhalen kan schrijven, maar na je zo'n tijd weer te moeten missen wil ik ze nu graag in real life horen.

    Ik heb op stage geprobeerd te regelen om vrij te krijgen, maar ik heb in de ochtend een overleg, anders was ik je echt graag op komen halen.
    Ik zie je zo snel jij dat wil!!!
    kus

  • 28 Februari 2012 - 09:18

    Nikita:

    Goed dat je een scriptievrije dag hebt genomen want je moet ook genieten van alles om je heen! Gelukkig kun jij dat wel! :) Nu nog even knallen en voor je het weet ben je free as a bird. Enjoy je laatste daagjes en hoop over een week een borrel met je te kunnen doen! Dikke kus

  • 01 Maart 2012 - 09:45

    Lieke:

    Zin in een gezellige borrel samen!! Goede terugreis! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 36694

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: