The last one..... - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu The last one..... - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

The last one.....

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

18 Juni 2007 | Nieuw Zeeland, Otaki

Hallo Allemaal!!

Wraah, dit wordt mijn laatste verhaal!! Snik, snik, snik! Ik ga het schrijven nog missen! Mischien moet ik maar gewoon een site aanmaken voor alle verhalen in Oosterhout.. dat zijn er ook altijd genoeg;)!
Jaaa, ik heb al helemaal zin in een ouderwets weekendje stappen in Oosterhout! We zullen ons kleine dorpkuh weer eens onveilig gaan maken!

Maar goed, mijn laatste geweldige TOPweek in Australie...
Ailie Beach, The Sailingtour!
In een woord GE-WEL-DIG!! Ik wil later echt een boot hebben! Serieus, ik meen het zonder te lachen.
(Ja Pam, als je dit terug leest (als je oud bent) en je hebt nog geen boot.. ga het regelen, het doet je goed!!:D) En dan eigenlijk gewoon een zeilboot! Mmm, misschien moet ik mijn toekomstige man daar maar gewoon op gaan selecteren.. een zeilinstructeur:)!
Ik dwaal af:
AMAZING!!! Zo had ik drie dagen SOEPweer met de Fraser Tour, en nu drie dagen TOPweer met de Sailingtour! Wat voor mij dus eigenlijk al alles goedmaakte! Ja, zon doet de mens goed!
We begonnen om 13.00 en zijn toen eigenlijk meteen naar de plek gevaren waar we zouden overnachten, The Whitsundays. Heerlijk op de boot zonnen, wijntje erbij, nieuwe mensen leren kennen! Ik hou ervan.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten op de boot en nog een feestje gebouwd.. Zo heb ik ook Caz leren kennen, ofcourse ook eens backpacker, en die had gewerkt als professioneel masseur! Oke.. dat mag je wel eens bewijzen! GOED! Echt heerlijk! Nadat ze een hele rij mensen had afgewerkt vond ik het toch wel een beetje zielig worden.. dus vroeg ik of ik haar niet eens een massage zou geven.. en ik heb er de handen voor! Ze vond echt dat ik er aanleg voor had en dat het de beste massage was die ze hier had gehad en dat ik er maar mijn job van moest maken! Haha, echt lachen om te horen! (Is dat een talent?)
Super leuk! (Even voor de duidelijkheid: Dit betekent niet dat ik het moet bewijzen als ik thuis ben;)...)

De volgende dag gingen we naar een prachtig strand van de Whitsundays. Wit strand, blauwe doorzichtige zee, strak blauwe lucht en de stralende zon! Wat wil je nog meer?!?!?! Heb dan ook ontzettend veel foto's genomen, maar het is gewoon nooit zo mooi op de foto als ik het in het echt heb gezien! Waanzinnig!

Dan heb ik mijn eerste echte snorkelervaring achter de rug!! Zag er echt tegenop, omdat ik gewoon niet van onderwater zwemmen hou en dan ademen door zo'n pijpje... bleh!
Dus ik was diep in twijfel toen ze het allemaal gingen uitleggen..
Wat moet je doen als je een haai tegen komt? WAT!!!! < Toen had ik mijn beslissing bijna gemaakt, snorkelen is gewoon niks voor mij!
Maar toen iedereen zich aan het klaar maken was kwam Andrew (van de crew) eens
even vragen wat er aan de hand was (want ik keek er niet bepaald blijer van, na het introductiepraatje) Dus hij zegt: Praat erover, wat is er aan de hand, we are one big family, tell me!??
Oke: 1: Vroeger astma gehad = Is geen reden, je hebt er nu geen last meer van.
2: De haaien = Dit is een hele populaire plek om te snorkelen, het komt bijna nooit voor en als je er een ziet is die minimaal zo groot (=klein) Daarbij zijn er meerdere boten die iedereen in het water in de gaten houden! Dussss...
Mmm, oke! DOEN!!!
Ben zooo blij dat ik het gedaan heb! Ging er als laatste in, maar was er ook echt pas als laatste uit!! Superrr! En, geen haai gezien hoor! Ben op drie verschillende plekken wezen
snorkelen! Echt ongelofelijk... Dat rif, al die vissen, zoveel kleuren! Moooi!

Na nog twee dagen stappen, zonnen en shoppen in Airlie Beach was mijn reisdag aangekomen. Vliegen naar Brisbane op mijn verjaardag. Leuk.
10.00 uitchecken, wachten, 13.00 de bus, wachten, 15.00 vliegen, wachten, 17.00 de trein, wachten, 18.00 ein-de-lijk in het hostel. Betere verjaardag kan je je niet wensen. Haha, voelde me dan ook niet echt jarig. Maar toen ik de kamer binnenkwam heb ik wel meteen gezegd dat ik jarig was en dat we vanavond wat gingen drinken in de bar! Was echt heel gezellig, er speelde een lifeband waardoor er een heerlijk sfeertje hing. Alleen de twee meiden die meegingen waren minder leuk dan ik dacht.. waar ik dus ontzettend van baalde! Maar goed.. Feestje komt nog thuis!
En naar huis bellen en alle mailtjes en hyvesberichtjes maakte een hoop goed!!:D

De gangen in het hotel waren trouwens een groot doolhof! My god. Tot 3x toe liep in naar een doodlopend stuk als ik mijn kamer uitliep.. En dan dacht ik Oeps.. draaide me om, en zie een camera... Shit! Op sommige momenten in je leven voel je je gewoon echt dom! Dit was zo'n moment. Big Brother is watching you!!!

De volgende dag werd ik vol goede zin wakker! Je hebt van die dagen, dat je gewoon goed in je vel zit, je helemaal happy bent en niets je humeur kan veranderen. Je bent blij met jezelf!
(Nee, ik ben niet verliefd!)
Een typische dag waarop mijn moeder zou zeggen: 'Pam, je hebt een knappe dag vandaag!' En dit was precies de dag dat ik Brisbane ging verkennen! Een grote shopstad! Geld uitgeven dat je niet hebt, omdat jij vindt dat je dat verdient heb! Tjah, typisch Pam!?
Zo heb ik een zwart/wit gestippelt handtasje gekocht en een hele mooie blauw met zilver gestreepte sjaal. Nice! 15.00 de bus naar Byron Bay.

Free Food In The Church!
Dat is een grap, dat kan nooit goed zijn, waarom dan??
Elke donderdag kun je gratis eten in de kerk, social evening, it's really good!
Okay, let's try!
Werkelijk, ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat een ervaring. Het begon om half 8 en iedereen stond in een rij te wachten totdat het buffet werd geopend.. dit duurde nog een uur! Maar omdat alles gratis was begon niemand te klagen en was iedereen gewoon met iedereen aan het praten, heel gezellig.
Wow, en dan het eten! Goed en zoveel!
Van drie verschillende soorten soep en pasta, verschillende soorten groenten en vlees, sla, aardappelen en ovenschotels tot een desert met fruitsalade, ijs en zes verschillende soorten cakes... Mjam!
En dan alles van plastic. Van je bestek tot de stoel waar je op zit. Maar, wel kaarsjes op tafel! Zo gezellig, wat een sfeertje! Echt een topervaring! AMAZING!

Die avond kwam Gerry op mijn kamer.. Morgen ga jij mee surfen! Het is maar 50 dollar, we zijn vier uur onderweg, waarvan je twee uur op het water staat en ik garandeer je dat je in die twee uur 40 meter op je surfbord kan staan, anders krijg je je geld terug!
Why not? Let's try!
Ik dacht echt dat surfen niets voor mij was.. maar ik vond het geweldig!!! We hadden een hele mooie dag en het ging ook super goed! Ik kon alleen maar aan een stuk door lachen in het water, terwijl ik op mijn board stond, door de golven jumpte en hobbelde door de zee.
De dolfijnen zwommen achter ons en als ik op mijn surfboard stond zag ik de vissen zwemmen onder me! AMAZING!!
Ik kon niet stoppen met lachen tot ik in mijn bedje lag te slapen.
Die avond had ik nog een BBQ in het hotel van 3 andere jongens die mee waren surfen, was ook echt een goeie afsluiter!

De volgende dag moest ik weer vroeg uitchecken... op naar the lighthouse! Het was alleen iets langer lopen dan ik dacht.. 40min de berg op! Maar het was het zeker waard! Wat een uitzicht! En zoveel dolfijnen! Top!

En toen weer naar het vliegveld, terug naar Nieuw-Zeeland. Heb 1,5 uur aan de balie gestaan!! Eerst vertrouwde ze mijn paspoort niet en daarna was mijn visa ook al niet goed! My God! Het bloed kwam onder mijn nagels vandaan.. ik was uiteindelijk de laatste die het vliegtuig instapte!
(Ook wel weer eens leuk hoor:S)

Ik heb gister mijn 1e verjaardagscake gekregen! En iedereen heeft voor me gezongen! Super leuk!
(Ben je 19, krijg je de kaarsjes nog niet in 1x uit.. (ook niet in 3x..)
mmm

Nou, ik vlieg morgenavond terug naar huis!!!!!!!! Heb ontzettend zin om jullie allemaal weer te zien en een hele dikke knuffel te geven!!!
De wijn staat toch al wel koud he?!
Hou van jullie,
Dikke (K)!

  • 18 Juni 2007 - 06:59

    Maris:

    Schatje, van harte nog!!!
    Vrijdag gaan we het even flink vieren (met die wijn die nu toch al wel heel lang koud staat..) Moet alleen nog even zorgen dat ik niet hoef te werken....

    Nu vind ik het toch echt tijd dat je naar huis komt, want ik begin bijna groen te zien! ;) (van de jaloezie)

    Hele, hele dikke kus en tot heel snel!

  • 18 Juni 2007 - 07:26

    Monique:

    Hey zusje, tot snel! Echt leuk dat je nu al bijna thuis bent! Kus

  • 18 Juni 2007 - 07:55

    Esther:

    tot woensdag meisje!!
    kus! :)

  • 18 Juni 2007 - 07:57

    Paul:

    Lieve Pam, Nog van harte maar we feliciteren je liever als je weer terug bent in het kleine maar aangename Nederland. Heel veel liefs van de Fam Ladestein.

    PS. Roosje kan niet wachten je weer te zien

  • 18 Juni 2007 - 10:11

    Anne:

    Oooo ik ben toch zooo jaloers!!!
    Jij komt terug met een koffer vol ervaringen en allemaal even super!!!:P

    Heb echt zin om je weer te zien en al je verhalen te horen!:)

    Liefs Anne

    En goede terugreis!!!

  • 18 Juni 2007 - 10:14

    Ilona:

    heeey mop,
    ik kan nu nog wel honderd keer zeggen hoe heerlijk ik je verhalen vind.....maar dit is toch het makkelijkst: IK ZIE JE MORGEN!!!!!!
    ( heerlijk om dat weer te kunnen zeggen)
    dikke knuf
    Love you

  • 18 Juni 2007 - 14:09

    Irene:

    Lieverd,

    De laatste keer dat ik het ga zeggen.. Je schrijft heerlijk! Maar ik ben blij dat ik nu voor de laatste keer naar je schrijf, want woensdag kunnen we gewoon weer kletsen samen!!

    Zo'n zin om lekker met je te knuffelen!

    Ik ben vrijdag vrij!!! :D Moet wel zaterdag om 10.00 beginnen.. :( Maar komt helemaal goed!

    Tot woensdag!!

    Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 36688

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: