Impulsief... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu Impulsief... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

Impulsief...

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

08 Juni 2007 | Australië, Airlie Beach

Ik!? Impulsief????? Ja!?!

YES I AM!!!!

Mijn paar daagjes bij Ton waren heerlijk.. lekker in een normaal gezin je eigen ding doen. Ja, dan heb ik pas echt zin om naar huis te gaan! Maar mijn probleem was dus: Wat wil ik? Wat kan ik? Hoelang en wanneer? Tjah, te veel vragen voor mij dus! Ik wil het liefst gewoon alles onder controle hebben en een plan voor me hebben wat me te wachten staat. Het werd Australie, goedkoopste ticket, 18 dagen! GO! De dag dat ik het besloten had heb ik mijn ticket geboekt en moest ik de volgende dag om 5.45 op het vliegveld staan. (Dit ticket was goedkoper dan wanneer ik een paar dagen later zou gaan, dus de keuze was snel gemaakt;)!) Ton heeft me midden in de nacht weggebracht (mijn lieve suikeroompje;)) en daar ging ik weer het vliegtuig in.. ik moet zeggen: Het is allemaal zo indrukwekkend niet meer hoor! Maar ik lag toch nog net niet te slapen tijdens het opstijgen, want dat had ik zo gekunt.. Er was een klein probleempje: In plaats van een kotsend kind zat er nu een krijsend kind voor me! Leukkkk, kinderen! Maar op dat moment had ik er echt geen behoefte aan!!!! Baalde als een stekker! Het enige waaraan je dan kunt denken: Dit was een super goedkope vlucht, dus: MOND HOUDEN! Ik heb er dus maar lekker een boek bijgepakt.

Surfers Paradise! Ik kwam om 09.00 al aan in de Gold Coast en het was prachtig weer, strandweer! Daar was ik aan toe, lekker een dagje niks doen, alles wat je doet lekker langzaam doen en je van niets of niemand iets aantrekken.
Ik kwam eerst aan in een heel gezellig hosteltje, very homely. Met gratis ontbijt, dat kom je ook bijna nergens tegen! Het was niet extreem groot, maar vooral heel knus. Ik hou ervan.
Ff snel bikini aan en op naar the beach.. het was pas half 11 en er was nog geen hond te zien. Mmm, ik zat net alles een beetje rustig te bekijken en te overwegen wat ik zou doen, komt er een jongen op een jetski aan.. en die liep ook maar een beetje rond. En zo raakten we aan de praat... 'Ja, ik kwam eigenlijk een vriend hier ophalen, maar ik belde hem net en hij is toch maar gaan werken...' Blablabla 'Wil jij niet mee op de jetski?? Er is daar een heel mooi strandje, heb er net ook al een hele tijd gelegen.' Mmm, dat hoefde die geen twee keer te zeggen! Waaaanzinnig! Later, ja later, wil ik er ook wel een jetski bij... wat ik allemaal wil sinds ik deze reis aan het maken ben.. TE VEEl, maar, altijd blijven dromen he.
Dus wij liggen daar op een eilandje, in the middle of nowhere, prachtig, te zonnen en een beetje te kleppen... en opeens ging het gesprek een kant op waarvan ik dacht: Dit wil ik helemaal niet..
:Hebben ze in Nederland ook naaktstranden? Hou jij daarvan? Ga jij daar wel eens heen? Ik lig altijd naakt te zonnen...
STOP, Dit wil ik niet horen!
Maar gelukkig hield die z'n broekkie aan en heeft die me weer veilig thuisgebracht. (Heb ik weer hoor)

Hoe impulsief ik mijn ticket had geboekt dacht ik ook wel even de rest van mijn vakantie in te kunnen plannen.. helaas: Ze keken me bij de informatiekiosk aan alsof ik gek was.
Waar wil je heen? > Weet ik niet precies. Ik heb 18 dagen, wat is je advies?
(Hij kon nog net zijn lachen inhouden)
> There are so many things that you can do at the eastcoast, think about it wich places you want to go and if you know that, you can come back..
Nou, dat was behoorlijk duidelijk moet ik zeggen. Dat zien we morgen wel weer.

Die avond had ik de meiden van mijn kamer leren kennen. Was meteen heel gezellig en daar heb ik de volgende dag relaxed mee doorgebracht. Beetje shoppen, beetje zonnen, boodschappen doen, gewoon leuk.
Ze waren alle twee 22 en dachten dat ik 24 was!!! Wraaah, ik wil het gewoon niet meer horen! Moet nog 19 worden! (Nog 5 nachtjes slapen) Echt raar, mijn eerste verjaardag dat ik niet thuis ben :(:(:(! Maaar, we gaan het uiteraard nog vieren als ik thuis ben!
Toen ik de kaart van Australie erbij had gepakt, alle plaatsten had opgeschreven die andere mensen geweldig vonden en een plan had gemaakt wat ik wilde zien, ben ik terug gegaan naar de informatiekiosk.
Gelukkig, die jongen van de eerste keer was er niet meer. Ik had echt een hele aardige man die helemaal met me meedacht, me een heleboel korting gaf en uiteindelijk met een prachtige deal op tafel aankwam. TOP, DOEN WE!!!
Ik had nog geen een keer zo'n groot bedrag in 1x uitgegeven.. stond te shaken op mijn benen toen ik naar buiten liep en kon wel gillen als een gillende keukenmeid! Ja, GELD MOET ROLLEN!!!
Heel de planning is gemaakt, alle accomodatie inclusief, de busreis inclusief, vliegticket terug inclusief, een safaritour in een Jeep met 10 mensen en kamperen voor 3 dagen, een Sailingtour van 3 dagen in the Whitsundays en bij de tours was het eten ook nog inclusief! Wraaaaah, GEWELDIG!!! Die plaatjes in de brochure! Dat IK DIT ga meemaken!!
Maar omdat ik zoveel geld ik 1x had uitgegeven wilde ik de rest van de dag niets meer kopen.. (ik lijk mijn moeder wel) en zo zat ik 's avonds dus met een bakje spaghetti uit blik voor mijn neus! GATVER, dat doe ik nooit meer!
De volgende dag ging ik naar het plaatsje Noosa. A lovely place! Als ik weer in Auatralie ben ga ik hier nog een keer naartoe. (JA, heb al besloten dat ik na mijn studie een echte georganiseerde lange reis ga maken! Thailand, Cambodja, Bali, Australie, Fiji.....:D:D:D)
Daar leerde ik een Belg kennen toen ik op de bus zat te wachten, klikte meteen. We hoefden zelfs het standaard-praatje niet te doen! haha, heb daar nu zooo'n hekel aan, dat je iedere keer voordat je met iemand een 'normaal-gesprek' kan beginnen het 'standaard-praatje' moet voeren:
Where are you from? What's your name? Howlong are you travelling for? Where have you been? Where are you going next?
Bla Bla Bla
En daar dachen wij dus precies hetzelfde over, mooi. Hebben lekker samen gekookt en een filmpje gekeken en lekker vroeg naar bed gegaan.
(Ik weet nu alleen haar naam niet eens en heb haar daarna niet meer gezien omdat ze op een andere kamer sliep en ik niet wist welke..Het gevolg als je je niet aan het 'standaard-praatje' houdt.)

De volgende dag kwam de regen met bakken uit de lucht. (dat ze dat ook in Australie hebben, nooit bij stil gestaan) Om toch maar iets van onze dag te maken zijn we naar het stadje Noosa gegaan. (Ik en Bernadette van mijn kamer, nog een Nederlander!) Echt een leuk plaatsje. En zo kwamen we tot de conclusie dat het SOEPweer was. Letterlijk en figuurlijk: Het weer is SOEP en het is weer om SOEP te eten. Toen we dat hadden besloten zijn we naar de supermarkt gegaan en hebben we een blik tomatensoep met een pak verse groenten gekocht, Heeerlijk! En die avond hebben we filmavond gehouden!

Eenmaal wakker door de wekker, want ik moest alweer om 09.30 uitchecken scheen de zon door de gordijnen. Boem, Paf, Knal, Snel: Alles inpakken en klaarmaken voor het strand. 10.30 lagen we op het strand. Heerlijk gebleven tot 15.00 en moest om 16.00 de bus hebben richting Harvey Beach. Ik kwam om 21.30 aan, helemaal moe en ik moest 3 dingen doen: Spullen pakken voor de Safaritour van de volgende dag (klaarstaan om 06.30!) douchen en e-mailen.. en ik zat daar maar uitgeput op mijn bedje en wist niet waar ik moest beginnen. Echt stom is dat, ik kan afentoe zo moe zijn gewoon puur van de nieuwe indrukken en de spanning. (Uiteindelijk zijn die drie dingen me nog wel gelukt hoor;))

Tringggggg: Time to wake up, 06.00 o'clock! En daar zit je dan met 10 nieuwe gezichten rond de tafel waar je de komende drie dagen mee moet zien te overleven.. Drank-lijst en Eten-lijst invullen en GO. Ik ging de boodschappen doen met Eva, in 30 min. terug! Oke, rennen en vooral SNEL beslissen. 100 theezakjes = het goedkoopste, doen! Middel/grote pot boter? 10/20 appels? 2/3 potten saus??
Was wel weer een ervaring, boodschappen doen voor zo'n grote groep! Weer gelachen. Het mooiste was nog dat we er na de boodschappen achter kwamen dat we allebei Nederlanders waren! Handig..

Fraser Island Safari Tour
Gevaarlijke grote spinnen, agressieve honden, giftige slagen en vooral veel instecten.
En ik had al helemaal in mijn hoofd hoe het zou zijn:
Lekker ouderwets kamperen, 20+C, kort broekkie, hemdje, bikini, zwemmen en maar crossen met die Jeep over het strand! = GAAAF!
Helaas pakte het iets anders uit: 3 dagen lang aan een stuk door HONDENWEER!! Regen, regen, regen! Serieus, het is geen uur droog geweest!
Ik moest dan ook van mezelf meteen de knop omzetten: Je bent nu in Australie, een safaritour aan het doen en je gaat het gewoon heel erg naar je zin hebben.
Heb het ook echt heel erg naar mijn zin gehad. De groep was super leuk. En daar gaat het om! Het is alleen gewoon zo zonde, omdat het zo'n een meesterlijke ervaring kan zijn als het prachtig weer is. Heb een dieptepunt van me afgescheven in mijn boekje:
(Op dit moment zit ik in de auto op de campingplaats, dit is de warmste plek.. het regent al heel de dag en het waait behoorlijk! Al mijn kleren zijn nat dus ik loop in mijn korte broek met een hemdje (precies zoals ik het voor me zag, alleen dan onder andere omstandigheden) met mijn regenjas aan. Alles is trouwens nat, omdat de tent lekt. Leuk. En we kunnen om dit moment geen kant op, omdat het vloed is)
Kan er nu al om lachen hoor!!!
Ik moest deze dagen ook echt aan Robinson denken. Hoe je meteen de verschillende personages zo goed ziet uitkomen. Wie de leiding neemt, wie afstand houdt, wie vooral heel hulpzaam is. Hoe iedereen met de omstandigheden omgaat. Super.
De eerste avond hebben we een topavond gehad.. lekker met z'n alle om de tafel hangen, wijntje erbij, allelei kaartspelletjes spelen (Ja, als ik terugkom gaan we een kaartavond houden! Heb zoveel nieuwe kaartspelen geleerd! Er moet alleen ook wel drank bij worden ingeslagen.)
Heb de grootste life-spin in mijn leven gezien!!! Wraaah, hij zat in een hoek van de toilet, waar ik was geweest!!!! En ik had hem gewoon niet gezien! Ik check nu altijd alle hoeken op spinnen voordat ik naar de wc ga!! Stel je voor dat ik hem gezien had terwijl ik daar zat! Ik zou zoooo hard zijn gaan gillen! Verschrikkelijk!
Ik heb nu geen tijd om de Fraser Tour in detail te beschrijven, maar ik vertel het in detail als ik terug kom!!!

We kwamen om 18.00 terug en om 20.00 moest ik the nightbus hebben naar Ailie Beach. Geen probleem, ik vind het heerlijk om te slapen tijden het rijden! Mmm, not! Die bus moest gewoon nog op allerlei plaatsten stoppen midden in de nacht om mensen af te zetten en op te halen! Jezus Christ, ik baalde als een stekker, omdat ik zo moe was van de frasertour! Ben ik blij dat ik het vliegtuig terug heb! En op de een of andere manier zie ik er echt uit als een persoon die het helemaal niet erg vind als er andere personen naast je komen zitten in de bus... er waren nog meer vrije plaaten, maar tot 3x toe kiezen ze mij!!! Godsamme, ik wil slapen! Ik wil twee plaatsen! hallo??

Ben vanmorgen aangekomen en hier was het prachtig weer, en blijft het!! Dus ik ga een geweldige sailingtour op de Whitsundays hebben!! Heb er ontzettend veel zin in! Vandaag al in de zon gelegen, maar heb er gewoon goed voor gezorgd dat ik niet zou verbranden!
Het is zoo moooi hier!

- Heb nog een jongen leren kennen die elke dag de laatste aanbiedingen ging halen in de winkel! Bak ijs, happy birthdaytaart! Geweldig!
- Iemand anders had een vreselijk irritant lachje.. tijdens de film, continu! Kon het gewoon niet waarderen! En was dan ook weer lekker Pam-achtig bezig! Lekker chagrijen en negeren die handel! ;) Soms mag het, als je haar zou zien en meemaken! Believe me!
- Ze hebben hier trouwens haast nooit sloten op de wc.. (helemaal vergeten om dat eerder te vertellen, ben er al helemaal aan gewend.) De deur staat altijd op een kiertje, behalve als die bezet is.
- Nieuw shirtje gekocht! 5 dollar, kon het niet laten liggen!

En nu ga ik stoppen! Want ik MOET stoppen! Nog maar 12 nachtjes slapen!! De tijd vliegt echt nu!!
Is de zomer in Nederland al begonnen?
Al bijgekomen van het Parkfeest?
Hou van jullie,
dikke kus!

  • 08 Juni 2007 - 09:05

    Esther:

    Lief!
    geweldig allemaal, alleen super jammer van de regen tijdens je tour.
    Pff ik ahd ook keihard gegild als er zon grote spin in hte toilet zou zitten!
    nog en paar daagjes meisje en dan ben je alweer 19..
    vier het goed daar!

    Geniet er nog even van,

    kus, Esther

  • 08 Juni 2007 - 09:57

    Irene:

    Schatje!!

    Ahh blij om weer wat van je te horen! Het klinkt echt geweldig, maar ben blij dat ik over een paar nachtjes alles live kan horen!! :D Je weer ff lekker kan knuffelen!! :D

    Nu pas een beetje bijgekomen van het parkfeest ;-) Maar was gezellig!

    Liefje, geniet nog je laatste daagjes!

    Liefs

  • 08 Juni 2007 - 10:35

    Inge:

    Pam!

    Je moet een boek gaan schrijven!
    Kwam soms niet meer bij van het lachen :D

    Dikke kus en geniet er nog even van hè!

  • 09 Juni 2007 - 10:17

    Sjoerd:

    erg herkenbaar allemaal ;) k deed er alleen iets langer over.. 18 dagen :O hoe krijg je het voor elkaar..

    Heel veel plezier met zeile.. geloof me.. dat lukt makkelijke!! alvast gefeliciteerd!!

    X Sjoerd

  • 12 Juni 2007 - 07:24

    Denise:

    wouw wat een verhaal! Klinkt allemaal heerlijk pammie! Nog veel plezier de laatste daagjes en ik spreek je als ik terug ben!

    liefs denise

  • 12 Juni 2007 - 12:19

    Jaaaan!!!:

    Heey Pam!!
    Ik zit nu lekker saai op m'n werk en kon dit mooie verhaal wel even gebruiken als afleiding! Nu kan ik er weer een paar uur tegenaan! Het begint nu echt op te schieten zeg! Geniet er nog maar flink van de laatste dagen! Tot snel!!
    Dikke Kuss!!

  • 13 Juni 2007 - 08:25

    Monique:

    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! Dikke kus, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 36811

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: