Te klein! - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu Te klein! - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

Te klein!

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

28 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Otaki

Heey lieve mensen van me!

QUEENSTOWN! 'The place to be', in het zuider-eiland! Ik had het al van zoveel mensen gehoord! En dat schept dan toch een bepaalde verwachting... ik dacht namelijk echt dat we het hier over een grote (shop)stad hadden, maaaaar dat was dus niet zo. Het is een ontzettend gezellig stadJE aan het water, tussen de bergen, met superrrr kroegen en leuke restaurantjes! Eigenlijk dus veel meer mijn ding dat een grote massale touristische stad (waar je de weg kwijt raakt('s nachts)).

Toen we aankwamen hebben we dan ook alseerste het stadje verkend: Kledingswinkels: Oke
Restauntjes: Top
Uitgaanskroegen: Moeten we uitvinden
Dus toen hebben we goedkoop drank ingeslagen, zijn we lekker gaan koken in het hotel, gegeten met een wijntje erbij, tutten op de kamer, muziekje erbij, diepgaande gesprekken en natuurlijk al een beetje dansen. (Ik kan namelijk niet stilzitten als de muziek aanstaat)
Tegen 1en: Klaar om te gaan??
(Ik voelde me net Ilona;))
Het stappen was geweldig! Aan een stuk door op de dansvloer gestaan natuurlijk.
Dansvloer is voor mij het podium he!
Make my night!!
Ja, ontzettend gelachen, another great night in Paradise! :D

De volgende dag was dan ook iets anders.. langgg in bed hangen, filmpjes kijken, vooral niets doen dat te veel moeite kost! Ook wel eens lekker zo'n dagje in Nieuw Zeeland:$!
We zijn toen ook maar niet gaan stappen.

De volgende dag waren we weer enigsinds frisse vogeltjes te noemen... Ik was de dag dan ook goed begonnen door te gaan hardlopen! Was weer trots op mezelf en het voelde goed. Morgen weer..
We hebben een lekker staddagje gehad. Alle winkeltjes in en uit, koffiepauze, boodschappen doen. Gewoon lekker relaxed. En toen begon het verhaal weer van begin af aan voor het klaarmaken om de stad weer onveilig te gaan maken.
Ontzettend gezellig.
Was dus weer een topavond (mmm, ik val echt in de herhaling he:S)
De nacht eindigde alleen iets anders, want toen in de trap afliep en druk in gesprek was zag ik de laatste tree niet helemaal waardoor ik dus FLINK mijn voet verzwikte, kut! Ach, dan maar met de taxi naar huis, vind ik ook niet erg..

Een nederlander, een brabander, een oosterhouter, een frenckenklasgenoot: Een koffie-date met Sjoerd!
Aan de ene kant heel raar, maar ook heel gewoon. Daar zit je dan op het terrasje aan het meer van Queenstown koffie te drinken. Was erg gezellig. Lekker nederlands lullen, ervaringen uitwisselen.
En toen kwam hij met het verhaal dat die zijn ticket had veranderd en eerder naar huis gaat. En god wat kwam er een jaloezie-gevoel naar boven! Ik had al weer eerder gehoord dat die dat wilde doen, maar mijn gedachte was echt: 'Die is gek, dat doe je toch niet!! Zit je in NZ, wil je eerder terug!:S'
Maar nu ik het hem zo hoorde vertellen dacht ik: 'Ja, gelijk heb je!'
Alles gedaan wat je wilde doen, het geld is op en je hebt gewoon weer zin om naar huis te gaan..
AUW, ik wil ook... dat heeft me dan ook aan het denken gezet.

Briefje op de deur van onze hotelkamer: Voor 18.30 bij de receptie melden.
--> Huh, wat is dit!! We hebben toch niets fout gedaan! Wat zal er aan de hand zijn???? <--
Willen jullie zorgen dat voor 20.00 jullie kamers zijn opgeruimd, het wordt gecheckt door de baas van het hotel!

Soms moet je gewoon duidelijk zijn tegen mannen tijdens het uitgaan...
Sorry, je bent te klein!!!!
(Oeps, haha, kan nog steeds niet geloven dat ik dat echt gezegd heb:$!)

Verder zijn we ook nog een avondje lekker uiteten geweest! Kan ik altijd van genieten. Was dus een heerlijk weekje. Op naar Christchurch!

Weer een ontzettend leuke plaats! Groter dan Queenstown, maar heel overzichtelijk(y), ruim, knus, veel terrasjes, grote markt! Een treintje:P! Helemaal leuk. Hier heb ik dan ook mijn eerste souveniertjes gekocht.
Na de lange busdag zijn we lekker makkelijk uiteten geweest met de nieuwe kamergenoot. Ook weer leuk, nieuwe verhalen.
We hebben in het treintje gezeten, zijn naar een museum geweest en 'the rosegarden', woooow wat cultureel he!
Omdat ik heb beloten zo snel mogelijk met mijn laatste centen naar Australie te willen had ik maar een paar dagen.

De laatste avond stappen samen!!!
Weer een topavond! Was alleen wel een een woensdag dat er bijna niets te doen was.. maar we hebben ons prima vermaakt. Hadden een kroeg gevonden met vooral oude dansmuziek! Helemaal lekker, en dan met veel ruimte op de dansvloer! ja, dan kan mijn avond ook eigenlijk niet meer stuk;)! Half 4 in bed, half 7 erui!
You can do it!

In de bus: een kotstend kind!!!
Wraaah, begin ik kotstende mensen aan te trekken ofzo! Gatver!
Kaikoura.. zwemmen met dolfijnen, walvissen bezichtigen! Maar daar moet je natuurlijk voor betalen!! Ik wil zo snel mogelijk naar Australieeee en ik heb niet meer zoveel geld.. dus nee..
Maar moet eerlijk zeggen dat ik mezelf ook niet een uur lang tussen de dolfijnen zag zwemmen.. ben niet zo een type.
Dus ik had lekker een middagje luieren in de zon. Boekje lezen, muziekje luisteren! Prima als je weinig hebt geslapen.

Vandaag sliep er ook een Japans meisje bij me op de kamer.. en dat heb ik geweten! Ze bleef maar lachen, om alles wat ik deed!!! Ook als het niet eens grappig was of dat ik haar alleen maar aankeek!! 'you're so funny!! Dutch people are always funny!' > 'Well, how many dutch people do you know' > You're the second one!!'
--> She wants to make a picture of you, because you're so funny! <--
Die mensen kom je ook niet elke dag tegen! Chi!

We hadden prachtig weer op de ferry. Maar op een gegeven moment was het koffietijd voor mij.. dus wij zaten nog geen 2min. binnen met onze koffie, komt er een man naar ons toe: We hebben vandaag een of andere test voor als er iets gebeurd, zouden jullie mee willen spelen als slachtoffers.. Haha, hebben wij weer hoor, okay, why not!
En daar liep ik dan een half uur later met een knaloranje zwemvest over mijn hoofd over de ferry!
Leuk, maar dit was niet helemaal mijn bedoeling...

In Wellinton aangekomen moest ik met de trein naar een plaats 20min. van Otaki af en daar zou Tom me dan ophalen.
Snel opzoek naar een informatiekiosk.. hadden ze niet! En gewoon door puur stom toeval krijg ik de horen van de 2e vrouw die ik aansprak dat ze ook naar Otaki moest! Nee, je kan een kaartje kopen in de trein, kom maar gewoon met mij mee, ik moet alleen nog even wachten op mijn man, en dan gaan we! Helemaal top!
Uiteindelijk hebben zij me met de auto naar Otaki gebracht!!
Ik heb gewoon voor het eerst in mijn leven GELIFT!!!! En dan ook nog eens in het buitenland!
haha, ik kon echt blijven lachen als ik daaraan dacht!

En nu ben ik weer bij Ton...
Ik heb de beslissing gemaakt om eerder naar huis te komen, maar dat ik eerst nog voor een paar weken naar Ausralie wil, dus dat ben ik nu aan het plannen!
Het schiet alleen niet echt op:(!

- Don't you eat the noodles in your noodlesoap??

- Schlaf gut!
Weltrusten!
I'm going to mis that!
...
Do you still have bread for tomorrow?
Yes, I have..
Oke, otherwise we have it!

-SWEET AS!

- Heb een nieuwe zonnebril gekocht

- Heb een enkelbandje met rode kraaltjes gekocht, mag ik nu rode slippers kopen???

Dat was het weer, mis jullie echt!
Het spookt zelfs door mijn hoofd om gewoon nu al naar huis te gaan, zodat ik het geleende geld terug kan verdienen en nog op vakantie kan met mijn ouders en Bart. Grr, het schiet gewoon niet op..
Nou, in een paar dagen weet ik het!
Hou van jullie!
Dikke kus!

  • 28 Mei 2007 - 08:21

    Linda:

    Echt weer een geweldig verhaal!!
    Mis jou ook!!

    Kus

  • 28 Mei 2007 - 09:39

    Maris:

    Lieverd,
    krijg helemaal zin om een glas wijn met jou te drinken!
    Geniet nog even, zo lang je er nog bent!

    En bedankt nog voor je mailtje! ;)

    Dikke kus

  • 28 Mei 2007 - 11:36

    Mareille:

    Aah lieffie! Geniet er nog van zolang het kan he!! Wij wachten allemaal op je om je een enorm dikke knuffel te geven, dat snap je natuurlijk wel!! :) Ik weet niet waar je heen gaat in Australie maar Romilde (vriendin die daar is geweest) raadt aan om naar Harvey Bay en Fraser Island te gaan... Schijnt super mooi/leuk te zijn, echt de moeite en het geld waard! Zomaar een tip haha

    Lieve schat, ik mis je, heb echt even zin om met je te knuffelen maar de tijd gaat snel!!

    Dikke knuffel, love you!

  • 28 Mei 2007 - 11:45

    Ilona:

    jah hoor schat.....die rode slippers mag je kopen...is je verjaardagkado van mij!!!!dus dat komt goed hahah.
    miss you dutchie!!!!

  • 28 Mei 2007 - 14:52

    Laurie:

    Hi Pammie...
    Klingt allemaal geweldig! En nu kom je miss weer eerder naar huis?! Nou geniet er in ieder geval nog even dubbel en dwars van en dan zien we je eerder dan verwacht weer!

    liefs en een knuf lauw

  • 28 Mei 2007 - 16:11

    Irene:

    Lieverd,

    Weer heerlijk om zo'n verhaal te lezen! Echt super leuk dat je een koffie-date had met Sjoerd! Ik ben een weekendje weg geweest met de familie, erg leuk maar ook heel erg vermoeiend! Maar dit hotel is wel een idee om misschien met de meiden naar toe te gaan :D All in, dus heel veel eten en heel veel drinken! Leuke kroegjes!

    Geniet nog lekker daar, als je hier bent krijg je vast en zeker heimwee naar nieuw zeeland (of australie natuurlijk). Ik zou in ieder geval zo met je willen ruilen!! Wij zitten hier maar in de regen :(

    Tot over een paar weekjes weer lieverd!

    Kusje

  • 28 Mei 2007 - 16:12

    Anne:

    Schatjee!!
    Wat een superverhaal weer!!
    Als je terugbent gaan we echt heel snel weer stappen in Utrecht!!! Want we missen je wel hoor!:O

    Ik word volgend jaar bestuur Confetti, als ik overga dit jaar:):)

    Geniet nog ff zolang je er bent!! Je bent toch maar mooi in Australie!!

    Liefs!
    Dikke kus!

  • 28 Mei 2007 - 17:52

    Esther:

    Lief meisje!!

    weer eeb super leuk berichtje, Grappig dat je een koffie date had met Sjoerd, lijkt me inderdaad raar om daar dan met een Oosterhouter te zitten,
    Australie is wel echt heel gaaf.. ben benieuwd wat je besluit gaat zijn..
    Mis je meisje, Geniet

    kus hvj

  • 30 Mei 2007 - 06:44

    Sjoerd:

    Ben ik er nou voor verantwoordelijk dat je eerder naar huis gaat :o
    veel plezier nog in Australie !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 36805

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: