De reunie! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu De reunie! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

De reunie!

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

14 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hello everybody!!

Mmm, de start vanuit Otaki dan maar om mee te beginnen. 05.30 opstaan (te vroeg), 06.30 met de auto naar de trein, (nog steeds te vroeg!), 07.00 met de trein richting Wellington (kotstend kind achter me, te vroeg!!!), 08.00 met de taxi naar de ferry (nu was ik wel redelijk wakker..) en om 08.15 met de ferry richting Picton. (slapennnnn:P!)
Zag er wel een beetje tegenop moet ik zeggen, zo'n strak tijdschema en alle tickets waren al betaald, maar het is gelukt:D! Op de ferry zag ik meteen Ehsan weer en hebben we lekker (snel) bijgeklets voordat we alle twee in slaap vielen;)!
En toen, alsof mijn dag nog niet stuk kon, kon ik meteen met de kiwibus mee richting Nelson. Ja, eigenlijk zou ik ook een dag in Picton moeten blijven, omdat de bus richting Nelson volzat.. maar er was dus nog precies een plekje vrij voor mij! TOP!
In Nelson zag ik meteen Fiona & Rihanne weer. Meteen een dikke hug alsof we elkaar jaren niet gezien hadden! Heerlijk!
Hun gingen alleen de volgende morgen alweer weg, en ik kon niet mee, omdat de kiwibus volzat.. ja het is wel een geregel. Maar toen ik wakker werd (doordat iedereen op mijn kamer wel die dag wegging om 07.00 's ochtends!!) heb ik nog een half uurtje geprobeerd om in slaap te vallen, maar ik kon maar niet stil blijven liggen. Tjah, als ik eenmaal de zon buiten heb zien schijnen en de strak blauwe lucht heb gezien.. ben ik niet meer te houden. Maar de hele dag was voor mij alleen dus.. eerst een rustig ontbijtje..mmm

En toen, bepakt, met een dikke zonnebril op mijn kop en een big smile on my face op naar het strand. 'Het is wel een 45min. walk, but it is very beautiful!' Okay, here I come.
Na een uur (inclusief een kwartier fout gelopen te hebben:$) kwam ik dan aan (volgens de plattegrond) bij het strand.. Nou ja, DE ZEE! Het strand was nog eens een half uur lopen!! Leuk.. het enige wat dan op dan moment door mijn hoofd spookt is: 'Als ik gewoon bij het hotel was gebleven en daar in de zon was gaan zitten, had ik mijn eerste zon-uur er al opzitten!' Maar goed, daar moet je dan op dat moment NIET aan denken. 'Ik lig straks te bruinen met mijn bikini op het prachtige strand van Nelson!'
Haha, dat klinkt allemaal wel heftig he, tjah, overdrijven! Heb ik van mijn moeder geleerd.. dat maakt het leuker om te typen EN om te lezen:D!
Ik heb dus heerlijk een aantal uur in de zon gelegen om vervolgens weer klaar te zijn voor de toch terug, 1,5uur op slippers! De blaren stonden dan ook op mijn voeten. En daar waren de nieuwe kiwi's! Weer super leuke mensen leren kennen. Samen gegeten, boodschappen gedaan, ontzettend gelachen. Ik had ook echt een lach-avond.. kon gewoon niet stoppen, om alles wat er gezegd werd begon ik te lachen. (lachen!)

De volgende dag vertrokken we naar Westport. Heel gezellig hotel, meer als een jeugdherberg, lekker knus. Een hotel dat een 'thuis-gevoel' oproept. Een grote kamer met een openhaard en een tv waar films op gekeken konden worden. Leuk! Alleen heb ik daar niet zolang gebruik van gemaakt, want ik had de folder alweer gevonden waarop stond dat het vandaag cocktailavond was in de bar een straat verderop. Was dan ook weer een erg gezellige avond. Op een gegeven moment voegde zich alleen twee oude mannen aan ons tafeltje (half dronken) die mij wel wat drinken aan wilde bieden. Mijn eerste reactie was; 'Nee, dat mag niet van moeders!' Geen drank van vreemde, oude mannen aannemen! Maar goed, hij bleef maar aandringen en bedoelde er verder niks mee.. (vooruit dan maar) De aantrek van oudere mannen, wat moet je er mee!

De volgende dag, op naar Lake Maripua, de verkleed-party-in-the-middle-of-nowhere! Het thema was sterren en helden.. ga maar kleren kopen.. Ik had een masker gekocht.. (De ster die je niet herkent)en vond dat eigenlijk wel genoeg. Geen zin om geld uit te geven aan zoiets. Maar boven verwachting hadden de meeste zich echt goed verkleed.. dus toen baalde ik eigenlijk weer een beetje dat ik alleen een maskerje had.. het leek wel carnaval! Heb dan ook ontzettend gelachen en heerlijk gedansd!

Op naar Franz Josef, kajakken en de one-day-gletsjes-walk. GE-WEL-DIG!
7km kajakken, wat een geweldige natuur is het! Het water was ontzettend stil, de omgeving was stil: TOP! Zooo mooi! Er was alleen ook een stel bij en die vrouw snapte het niet helemaal. Waardoor de man uiteraard enorm geirriteerd was. Na de eerste vijf minuten was het op normale toon: Left, left, right, left.. maar toen het daarna nog niet goed ging, werd het op steeds hardere en meer geirriteerde toon: Left, LEft, LEFt, LEFT!! haha, enorm gelachen.
En heb er een dvd met foto's bijgekregen, ben benieuwd!

En de volgende dag de gletser-walk! Great! Hoe ontstaat zoiets.. ook geweldige foto's gemaakt! Waanzinnig om zoiets een keer te zien. We hadden ook echt een leuke groep! 8uur.. leek me echt heel lang, maar het viel eigenlijk ontzettend mee. Ben zo blij dat ik het gedaan heb.

Terug van de gletsjerwalk had ik helemaal geen trek in eten en zag ik Fiona en Rihanne weer.. sinds een paar dagen! Dus toen ben ik maar aan de wijn gegaan. Super gezellig, maar het ging iets sneller dan ik dacht:P! Time for noodlesoap.. ff tussendoor. Nadat ik het eerst probeerde te eten met alleen een lepel heb ik er toch maar een vork bijgehaald.. ik was echt aan het klunzen. maar weeeeer een topavond!

Op naar Wanaka, DE REUNIE, want hier zouden we Samantha en Michelle weer zien! BIG HUG! Superrrr, zijn meteen lekker uiteten geweest om het te vieren!
En we zijn al helemaal plannen aan het maken voor onze tijd in Queenstown!
Een shopdag: Vroeg opstaan, shoppen, koffiepauze, nog meer shoppen, lunch, shoppen, borrelen, eten, feestje op de kamer en de kroegen onveiling gaan maken. Heerlijk. Ook willen we de Milfort-sound gaan doen. En het idee is er om een auto te huren voor een aantal dagen... heerlijk zo lekker het groeppie weer bijelkaar.

-Het hotel hier in echt waanzinnig: EEN BAD!!! Tv op de kamer.. waar elke dag 3 dvd's op worden afgespeeld! TOP!

-Nieuwe hollander ontmoed, een BRABANDER! Jah, dat geeft toch meteen een klik he! Vooral toen ik wegmoest: Houdoe!

-Mijn naam is echt een probleem hier. Ze schrijven altijd: Bam of Ban! Zelfs als ik het spel verstaan ze het niet als ik een 'p' zeg! Echt iets waar ik dus niet tegen kan. Na een paar weken was ik zover dat ik mezelf hier maar gewoon 'Pem' ging noemen, maar zelfs dan schreven ze het nog verkeerd. Na tig keer de pen afgepakt te hebben en van de 'B' een 'P' gemaakt te hebben, heb ik maar besloten om me er niets meer van aan te trekken.. wat nog steeds moeilijk is!

-Ik zit onder de muggenbulten!!!

Zooo, weer genoeg getypt voor vandaag!
We houden contact!
Dikke kus, Pam!

  • 14 Mei 2007 - 07:29

    Esther:

    Lief!!
    Dankje voor je mailtje! die dikke knuffel hou ik nog van je tegoed ;):)
    super dat je weer bij die vier meiden bent, gezellig!
    pff je maakt echt te veel mee zeg!!

    kus, hvj!

  • 14 Mei 2007 - 10:08

    Irene:

    Ahh het klinkt weer echt super joh.. Als ik ook een keer tijd en geld kan vrijmaken ga ik ook echt deze reis maken!

    Hoe is het weer nu bij je?
    We denken aan je!

    Kus Ireen

  • 14 Mei 2007 - 11:14

    Maris:

    Pammetje!!
    De jaloezie stijgt nu echt helemaal tot z'n hoogtepunt! ;)
    Echt geweldig dat je het zo naar je zin hebt meid.

    Dikke kus!

  • 14 Mei 2007 - 11:49

    Ilona:

    Hey mop!!!!
    Heerlijk om weer met die meiden bij elkaar te zijn.
    Het klinkt allemaal super.
    Ik mail je zo weer ff, dan gaan we een bel-afspraak maken, want ik heb je al te lang niet horen lachen( niet dat je jou lach ooit kan vergeten, maar toch)
    HVJ Dikke Kus

  • 14 Mei 2007 - 12:01

    Mareille:

    Lieverd!
    Gewoon top! Kan er verder niks anders van maken ;)
    Je hebt m'n mail nog te goed hoor, maar moet er even voor gaan zitten, er is weer teveel gebeurd!
    Dikke knuffel!!

  • 14 Mei 2007 - 16:42

    Denise:

    He levensgenieter!

    Hahah je maakt wat mee zeg! Hoe is het met je blaren? Vind het echt zo leuk om je verhalen te lezen!
    Geniet lekker met de meiden! Klinkt echt hardstikke gezellig!

    dikke zoen denise

  • 19 Mei 2007 - 17:10

    Laurie:

    Hi Pammie...
    Twee dingen zijn zeker! 1.Ik ben jaloers en 2. jij hebt het in ieder geval beter voor elkaar dan ons hier in dit koude kikkerlandje! (Alhoewel het vandaag weer ietsje warmer was!) Maar schat nog heel veel plezier weer....en ik volg je weer op de voet bij je nieuwe verhalen.
    Dikke kusss Lauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 36803

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: