Here I am!! - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu Here I am!! - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

Here I am!!

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

22 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Otaki

Haaaa lieve lieve mensen van me!

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit het mooie Nieuw Zeeland! Ja, het is echt geweldig mooi hier!
Maaaaar, we beginnen bij het begin.. de reis.
Ik had heel de week al weinig geslapen, dus ik dacht echt dat ik de nacht voor vertrek als een blok in slaap zou vallen. No way! Heb maar een paar uurtjes kunnen slapen, had gedroomd dat de auto opweg naar het vliegveld kapot ging. Zodat ik moest liften, maar niemand die me mee wilde nemen in verband met al mijn koffers! Een ramp! Dus toen ben ik midden in de nacht mijn moeder maar wakker gaan houden:P!
Tjah, dan het afscheid op het vliegveld.. HEFTIGGGGG! Huilen, huilen, huilen, maar ik had ook niet anders verwacht. Hoort erbij.
En toen zat ik dan ein-de-lijk in het vliegtuig. Ik had verwacht dat ik met opstijgen al zou slapen, maar dit zat er niet in. Ik zat naast een engelsman die in Shanghai woont, een nederlander die wegging voor zaken en nog een zakenman (DE BUURMAN VAN MAROCO BORSATO DIE IN HET GOOI WOONT!) Haha, heb me echt kapot gelachen. Meteen vragen of die 'Gooise vrouwen' dan ook heeft gezien:P! Maar mijn engelse buurman was het leukste, meteen hele gesprekken in het engels gevoerd natuurlijk, en hij vond mijn engels goed(A)! Ook heeft die de halve reis met mijn muziek meegeluisterd! Alle 3 de cd's die ik had gekregen! Zoo gelachen, dansend op onze stoelen hadden we de grootste lol van het vliegtuig.
Op een gegeven moment moesten we ook een papiertje invullen met onze gegevens. 'Ooooh', zegt die. 'Je bent een tweeling! Dat ben ik ook! Dat zijn echt de gekste maar leukste mensen!' We hadden gewoon echt een klik, kreeg ook nog zijn visitekaartje mee, ik moest maar snel laten horen hoe het in nieuw-zeeland was!
Mijn eerste blunder met het engels:
Er was een vrouw een hele scene aan het schoppen in het vliegtuig, maar wij konden er maar niet achter komen wat er nou aan de hand was. Toen kreeg ik het te horen van 'de buurman van Marco Borsato' (hij blijft leuk) De vrouw was over de zijk, omdat er geen babybedje in het vliegtuig was. Dus ik vertaal dat in het engels voor onze 'Jeff', de engelsman, met de vertaling babybed = babybed!Hahaha, dit was dus behoorlijk fout. A COT, is de vertaling. Zo leer je eigenlijk al heel snel veel engels bij.
Verder was het eten goed te doen, en de drank helemaal. Wijntje bij het eten, en een bailys bij de koffie. En nog een bailys, en nog een bailys, en toen mochten we niet meer!
Heb maar een uurtje kunnen slapen die vlucht en toen stond ik als een dood vogeltje alleen op het grote vliegveld van Shanghai! Ik heb me echt kloten gevoeld op dat moment. Ik dacht dat mijn koffer vanzelf naar het andere vliegtuig gebracht werd.. dus zou ik alleen maar mijn handbaggage moeten laten inchecken, dan krijg ik mijn ticket met mijn gate en stoelnummer en dan zou het goed komen! MOOI NIET!! Ik had 4 uur, maar ik had het nodig! Echt ernstig!
Chinezen kunnen geen engels! Ik werd echt van hot naar her gestuurd. Dan moest ik op de beganegrond mijn koffer halen, maar die was er niet. Ik moet op de derde verdieping inchecken, maar dat kon niet omdat ik geen koffer had. Toen werd ik weer terug gestuurd. Echt tot 4 keer toe, want toen werd er naar beneden gebeld en mijn koffer stond er nu echt, want hij was 'gevonden'! En elke keer moest ik weer een briefje invullen met AL mijn gegevens om door het hekje te mogen. Ik was zo geirriteerd op het laatst! Maar uiteindelijk zat ik in het vliegtuig richting aukland. Nog geen 5 minuten toen in hoorde dat ik een uur vertraging had en mijn volgende vlucht dus zou missen!!! Dus ik meteen naar die stuwardess, en ik kwam gewoon totaal niet uit mijn woorden. Dus ik: 'I'm sorry, but I'm soooo tired!' Ze zei dat alles goed kwam en dat ik maar rustig moest gaan slapen. 2 minuten later kwam ze me halen, want er was nog een rij met 3 vrije stoelen, waar ik kon slapen! (Dit wordt dus mijn nieuwe zin als ik een vliegtuig binnenkom: I'm soooooooooooo tired!) Die vlucht heb ik wel een aantal uur kunnen slapen..
En toen moest in nog naar Wellington, daar ging alles eigenlijk op rolletjes, ik werd gewoon ontzettend goed geholpen en ik kon alles vinden.
In wellington aangekomen, loop ik door de deur naar buiten, en Ton (mijn oom) door de deur naar binnen! Wat een timing!! Na een dikke knuffel zijn we maar gaan rijden. Een omweg om al een groot stuk van de omgeving te kunnen zien. Het is hier zooo mooi!
Hij heeft al verschillende ideeen waar ik kan werken. Tot nu toen spreekt een Irish pub me het meeste aan. Daar werken ze alleen maar met backpackers en er komen ook heel veel backpackers. En in de buurt is een accomodatie voor backpackers, dat klinkt geweldig!
Toen we thuis aankwamen hebben we even wat gegeten en ben ik heerlijk gaan douchen! (Jaa, je voelt je VIES na zo'n reis) Vervoglens wilde ik even een uurtje slapen, voordat de rest thuis zou komen. Dat uurtje werd 15 uur! Zo DooDop was ik.
Het is nu inmiddels 12 uur 's middags. Iedereen is de deur uit (werk/school) en ik heb heerlijk een dagje rust. = zonnen, lezen, msn, mailen;) Heeeerlijk!
Chris (mijn tante) had de zonnenbrandcreme van factor 30 al klaargelegd. 'Meteen smeren', zei ze ze, want binnen een kwartierje ben je rood! Haha, dat wil ik toch eerst maar eens zien...
Zooooooo, wat een verhaal!
Ik ga nu heeerlijk genieten van de zon! Morgen gaan we naar Otorua voor een weekend.. dus mijn volgende verhaal komt na het weekend waarschijnlijk pas weer!!

Meiden, ik vond het boekje echt geweldig!!! Alle mannen van mijn eerst vlucht moesten mee alle foto's bekijken en ik moest de teksten vertalen. (nou heb ik natuurlijk niet ALLES vertaald;)Maar ik ga het zeker nog vaak doorbladeren! Hou van jullie!

De eerste foto's komen ook pas na het weekend hoor! Ik mag namelijk van mijn moeder pas op de foto's als ik een kleurtje heb;)!

Dikke, dikke, dikke kusssssss van mij!

  • 22 Maart 2007 - 00:22

    Arjun Van Hal:

    hey pam
    mooi dat alles goed is gegaan. echt een leuk verhaal van die reis. veel succes met bruin worden alvast, spreek je later
    groeten arjun

  • 22 Maart 2007 - 08:06

    Liliane:

    Ha Pamdebam,
    Wat een heerlijk verhaal! Zo wil ik wel elke dag beginnen. Ik ben blij voor je dat de reis erop zit. En ben hééél benieuwd naar alles wat nog komen gaat. Doe je iedereen de groeten daar?
    Dikke dikke kus, mama

  • 22 Maart 2007 - 08:28

    Nikki:

    hey pam!!

    Wat leuk dat je in Nieuw Zeeland zit!! En dat je meteen gooise mannen hebt ontmoet ;)

    Ik wil volgend jaar ook graag richting Australie/Nieuw Zeeland dus ben benieuwd naar je verhalen/ hoe je het vind!!!

    Veel plezier nog!
    xx nikki

  • 22 Maart 2007 - 08:45

    Jan:

    Ha die Pam!,
    Fijn om te horen dat je reis goed is gegaan, op het vliegveld van Shanghai na dan! Veel plezier in Otorua dit weekend en ik kijk uit naar de foto's!
    X Jan!

  • 22 Maart 2007 - 08:59

    Iris:

    He Pammetje!!
    Super joh dat je het al zo naar je zin hebt! Geniet er maar van! Maar daar geloof ik wel in!!! Doe je die gooische mannen de gr van mij ;)!
    Kus Iris.

  • 22 Maart 2007 - 09:34

    Mariska:

    Hai lieve Pam!

    Geweldig verhaal!

    Ben blij dat er nu eindelijk iemand begrijpt hoe vermoeiend Chinezen zijn. ;)

    Have fun lieverd!

    Kus Maris

  • 22 Maart 2007 - 09:35

    Esther:

    lief!!
    Gelukkig is de reis goed gekomen, wat een verhaal zeg :) ook nog een bijna naast de buurman van marco Borsato! hihi
    heerlijk om te lezen allemaal..
    ben benieuwd hoe je weekend gaat zijn en naar je eerste fotos!
    lief veel plezier!

    hele dikke kus en knuffel!!

  • 22 Maart 2007 - 09:42

    Paul:

    Heel leuk verhaal. Welkom in the wereld van het reizen. Daar raak je echt wel aan gewend. Heel Heel veel plezier.
    Kusjes Paul

  • 22 Maart 2007 - 10:10

    Bernard:

    Hallo, aan iedereen de groeten en veel lol. (zo te lezen aan jou wel besteed)Ook al zat de reis niet mee dit ben je gelukkig zo weer vergeten.

    Gr. Christien en Bernard

  • 22 Maart 2007 - 10:28

    Anne!:

    Lieverd, sorry dat ik er niet was zaterdag, vond het zo jammer dat ik je niet meer gezien heb!!:( Wat een verhaal he!! ik ben ZO JALOERS!! ik zit gewoon op school, en het regent...:(
    Ben al benieuwd naar je volgende foto!!! Super veel plezier in Otura...:)
    Liefs Anne

  • 22 Maart 2007 - 10:36

    Ilona:

    Heeey Mate!!!!

    De buurman van marco Borsato.....jij komt de leuke mensen ook echt OVERAL tegen!!!!
    Ik ben blij dat de reis goed is verlopen.
    Wil idd snel de foto's zien...ben nu al vergeten hoe je eruit ziet hahhah.
    Heel veel plezier dit weekend en we mailen maandag weer.
    Dikke kus

  • 22 Maart 2007 - 11:53

    Monique:

    Hey zusje,
    Heb je website vanacht na het stappen nog proberen te checken maar mijn internet deed het niet, erg frustrerend. Ben blij dat je reis goed gegaan is, mama had er al wat van verteld. Hoop dat je het gedaan krijgt om het de eerste dagen een beetje rustig aan te doen, want geloof dat je dat wel kan gebruiken. Je hebt vijf maanden, dus dat kan wel. Ben benieuwd hoe het in Oturua is. Ga je site goed bijhouden!
    Gisteren was het feest van AGL in bellen. Was super leuk! Heb nog even met Mark gepraat en hij schaamde zich kapot dat hij je maandag niet meer gebeld had. Hij vertelde me trouwens iets 'geniaals' over jullie stoeipartij, heb me kapot gelachen. For your information: volgens Mark doet alles het weer goed. ;) Ben nu op de uni, heb mijn eerste college gemist. Had barstende koppijn & had nieteens gedronken. Ben nog steeds aan de spa rood.
    Ik ga even aan een opdracht werken met Solange, want die zit al een kwartier op me te wachten omdat ik zo nodig je site moest checken.
    Have fun! En geniet van de zon.
    Dikke kus

  • 22 Maart 2007 - 12:49

    Denise:

    Heey Pammie!

    Wat een heerlijk verhaal! Je hebt je dus niet verveeld op de heenweg. Ben blij dat je ondanks alles veilig bent aangekomen.
    En heb je al een lekker kleurtje? Ik ben namelijk heel nieuwsgierig naar je foto's, en aangezien je die pas mocht maken zodra je een kleurtje had;).
    Geniet lekker van de komende maanden, en ik ben benieuwd naar al je verhalen!

    Dikke kus denise

  • 22 Maart 2007 - 12:59

    Irene:

    He lieverd!

    Echt een super verhaal, ben blij dat je goed bent aangekomen! Haha we zeiden het maandag nog he, misschien zitten er nog wel bekenden in het vliegtuig haha en ja hoor :P De buurman van Marco Borsato ;-) Haha hoe wist je eigenlijk dat hij de buurman van Marco was?

    Lieverd, geniet er lekker van! Ik wacht alweer op je volgende verhaal..

    Kus Ireen

  • 22 Maart 2007 - 13:21

    Mareille:

    Lief!! Super om je verhaal te lezen.. haha, gelijk hele verhalen, alleen nog maar vanuit het vliegtuig, hoe moet dat dan de komende maanden nog gaan? haha
    Balen zeg, in Shanghai, maar gelukkig ben je er nu!
    Denk aan je,
    liefs, dikke kus

  • 22 Maart 2007 - 13:55

    Linda:

    Heay pam,

    ik wilde je toevallig gisteravond is gaan mailen hoe het was maar het was laat met werken je kent het wel dus ik was zo moe dat ik lekker was gaan slapen... ik moest je trouwens de groetjes doen van beaugovanni en irma en ze wenste je heel erg veel plezier...
    maar gelukkig heb je je door de vliegreis heen geslagen ik denk dat ik voortaan ook gewoon ga zeggen dat ik heel erg moe ben... misschien werkt het bij mij ook wel....
    hier gaat alles zijn gangetje hoor werken was gezellig en alleen vincent is echt drama ik ben een poging aan het doen om hem te vergeten maar dat gaat nog niet echt werken... dus nu maar opzoek naar een nieuwe leuke jongen... een heel fijn weekend en ik zal de nederlandse liedjes even voor je meezingen in de malle...;) Kus linda

  • 22 Maart 2007 - 14:31

    Rick:

    He Pam.

    Zo te zien jij je daar wel vermaken. Hier in Salamanca is ook nog steeds alles prima. Sta er trouwens van te kijken hoeveel vrienden er naar het buitenland gaan dit jaar. Nou heel veel plezier en geniet ervan.

    Kus Rick

  • 22 Maart 2007 - 15:02

    Karlijn:

    Heeej Pam,
    Zo te horen heb je het na een paar dagen al erg naar je zin, en dat gevoel zal alleen maar groeien! Nog heeel veel plezier daar! Kus Karlijn

  • 22 Maart 2007 - 15:18

    Inge:

    PAMMIE!!

    Ik ben zo blij dat je eerste dagen al leuk zijn geweest, ik was zoo bang dat als je daar aan zou komen, je het dan verschrikkelijk zou vinden.
    Ben jaloers op het weer... Het is hier maar koud, zondag wordt het weer 15 graden, naja beter dan dit haha!
    Heel veel plezier nog lieverd!
    Blij dat ik weet dat het goed met je gaat!

    Liefs Inge

  • 22 Maart 2007 - 22:36

    Clarinda:

    SCHATJEEE

    wat goed dat je die site al hebt gemaakt, verrassend snel moet ik zeggen..haha..ik denk dat komt er voorlopig nog niet van!
    fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen, dat je het al lekker naar je zin hebt en al plannen hebt waar je wilt gaan werken. gaat helemaal goed komen! je bent een schat, maak maar snel foto's van je bruine koppie (en al het mooie, mannelijk schoon wat je aantreft) ik drink een gele rakker (of een paar) op jou vanaaf!! heeel veeel plezier nog! mis je trouwens echt in huis joh

    liefs,
    Clarinda

  • 23 Maart 2007 - 09:32

    Patricia:

    Lieve Pam,

    Als je elke dag zo'n verhaal schrijft, kan er je een boek van maken. Weet zeker dat het een bestseller wordt.
    Gelukkig ben je goed aangekomen.Geniet van ieder minuut.

    Dikke kus van mij en van Roosje

  • 23 Maart 2007 - 09:33

    Rosalie:

    Lieve Pam,
    IK mis jou. KOm je ooit nog terug.

    Dikke kus

  • 25 Maart 2007 - 09:45

    Hanske:

    eej pammekuh!!!:)

    mooi dat je veilig en wel eindelijk in new zeelang zit! ik ga over 5 dagen alweer naar huis hahaha;)
    hopelijk heb jij net zo'n leuke tijd daaro als ik hier in Finland heb gehad!!!
    ik verwacht de 1e foto's wel een beetje snel eej!

    groetjes xxx, Hanske vanuit Finland

  • 26 Maart 2007 - 18:45

    Sam:

    Blij dat je veilig bent en al je eerste goede verhaaltje geschreven! Snel foto's van de omgeving en nog meer leuke verhalen hééé1 Geniet ervan en geen rare dingen doen ;)

    kus

  • 26 Maart 2007 - 21:48

    Ben:

    hey meis,

    Wat een avontuur :P!! Ben wel jaloers ohhrr... Maar ben ook weer blij dat je veilig aangekomen bent en het grote avontuur nu eindelijk voor je begonnen is.
    Ik wens je heel veel plezier en geniet ervan (zal vast wel lukken ;)hihi...)
    kan niet wahten op je volgende verhaal en natuurlijk de foto's!!!

    kus ben

  • 28 Maart 2007 - 19:17

    Lauwtjuh:

    Hi lieffie...how are ya doing???

    Gelukkig ben je weer heel aangekomen!! Ik ga je in de gaten houden! ben benieuwd naar je foto's!
    heel veel plezier daar! en doe het rustig aan he ;)
    heel veel liefs lauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 36806

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: