You, Dutchie - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu You, Dutchie - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

You, Dutchie

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

03 April 2007 | Nieuw Zeeland, Otaki

There lovely friends! ;)

Zo, nu zou ik eigenlijk elke dag een internetcafe moeten opzoeken.. weet gewoon niet waar ik moet beginnen!
Het vertrek dan maar eerst:
Al mijn spullen van mijn koffer in een backpack-rugtas proppen. 1 ding: Dat zal je dus never nooit lukken! Tot 3x toe heb ik al mijn kleren er weer uit moeten halen om vervolgens de stapel kleren die ik thuis (bij Ton) moet laten nog eens een keer te vergroten. Niet helemaal mijn ding zullen we maar zeggen, maaaaar.... het is gelukt!
De volgende ochtend om 8.50 hup ge-back-packed naar de KIWIbus! Ik moet zeggen, ik was helemaal vol van de spanningen! Ton bracht me weg en ik kon alleen nog maar liedjes zingen en lachen om mijn eigen humor. Heel ernstig dus!
In het begin zat ik een beetje ongemakkelijk.. letterlijk en figuurlijk. Ik zat ik het midden helemaal achter in de bus (=dus een rotplek!) en tussen een hele groep die elkaar al kende. Maar na de eerste stop was alles weer onder controle, en de eerste contacten gelegd. Er was ook al de mogelijkheid om te gaan skydiven! Wow, dat lijkt me zoo gaaf! Ik ga zeker sparen om dat deze vakantie nog te doen. Al die verhalen van de mensen die het gedaan hadden. Super, ik wil ook!!!
Er komen nog zat mogelijkheden, dus It's gonna be alright!
Eenmaal aangekomen in het backpackerhotel hebben we meteen onze spullen gedumt in de kamer (een 6persoonskamer, 3 stapelbedjes! Jaja, het leven van een backpacker:O) en was het tijd voor een heerlijk koud wijntje in het zonnetje. (5voor4, de 5 zat erin: Wat een opvoeding!) En na het ene wijntje kwam de andere, en de volgende en die daarna.. en ondertussen hadden we heel de bar vol staan met mensen. Ontzettend gezellig, mensen uit allerlei landen over heel de wereld met ieder hun eigen verhaal. I like it!
De meeste mensen hadden ingeschreven voor de BBQ in het hotel, dus de gezelligheid bleef maar doorgaan. (en de wijntjes;)) Toen even snel omkleden voor het stappen en nog een laatste drankje. Iedereen zat ondertussen op het terras en het was aan een stuk door: kleppen kleppen kleppen! Uiteindelijk toch 'hop' de kroeg in. Ik heb zo genoten, deze avond besefte ik eigenlijk pas dat ik het stappen de afgelopen 2/3weken echt gemist had! Die bepaalde gezelligheid, het contact met andere mensen. Het was wel maandag, dus het zat niet stampesvol en er werd dus ook niet echt gedansd. Maar daar had ik ook niet echt de tijd voor. Ik was heel de tijd in gesprek:P
Then I met a boy......
Haha, een hele leuke kerel en het klikte meteen. (hij was ook heel mooi Bart;) want dat vind jij belangrijk he!) We hebben uiteindelijk tot 5 uur gekletst, telefoonnummers uitgewisseld om de volgende dag iets te gaan ondernemen.
Om 10.00 lag ik klaarwakker in bed. Meteen eruit, want ik zag de zon door de gordijnen al schijnen! Gedoucht, met mijn toiletslippers aan (zo noemen ze slippers hier ook) lekker opgetut en de stad in. Op het eerste terrasje dat ik tegenkwam, ben ik meteen gaan zitten en heb ik een grote moccochino besteld! Dat is zoo lekker! Na een aantal boodschapjes gedaan te hebben ben ik met mijn handdoekje naar het Taupolake gegaan. Niemand ligt hier echt op een handdoekje te zonnen, maar niemand ben ik niet. Dus hup in in mijn bikini op mijn handdoekje en wentelen maar.
Toen belde JB (JeeBee), the boy, en hadden we afgesproken. We hebben heerlijk rondgereden met de auto, leuke stops gehad, we moesten toch wel de tourist blijven spelen natuurlijk.
Ik moest wel wennen aan het vertrouwen dat je zoiemand dan meteen moet geven, je hebt al je belangrijke spullen bij je en voor de rest geen vervoer of iets!
Als die dan voor de grap de auto niet open deed ofzo, dan zat mijn hartslag meteen in mijn keel, 'fuck, als die dat maar niet flikt!' Het zou zomaar kunnen natuurlijk!Maar het ging goed, gelukkig!
Hij vertrekt vanavond verder om rond te trekken.
Ja, een groot deel van de mensen die ik die avond heb leren kennen zitten nu alweer in de kiwibus en zal ik dus waarschijnlijk nooit meer zien. Dat is ook raar.. en om dan voor een avond grote lol een contact aan te houden.. dan moet het wel heel goed klikken..
Oooooh, het uur is al bijna om!
Nog ff snel een paar dingetjes dan:
- 'Hey Dutchie' zo noemde de buschaffeur me
- Voor de kroeg stond een wit paard, daar heb ik op gereden
- Ga zo naar een mexicaan, eten voor 8 dollar
- Heb zin om kleren te kopen, maar ik doe het niet
- Ik haat haren in de douche
- Ze houden hier ook van shotjes
- Wil overmorgen vertrekken richting Rotorua
- Ik mis jullie!!!
- Ik heb het ge-wel-dig naar mijn zin!

Dikke dikke kus!
Hou van jullie!

  • 03 April 2007 - 07:35

    Liliane:

    Whóóóh Pam, het is nu wel echt begonnen hè. Ik moet het gewoon drie keer lezen om het helemaal voor me te zien. Wat maak je nu veel mee! Ben trots op je!

    Dikke dikke kus,
    mama

  • 03 April 2007 - 08:40

    Esther:

    super leuk allemaal meisje!!
    je maakt echt veel mee! je hebt toch wel een foto van JB he ;) we moeten hem uiteraard wel even checken :p

    Geen kleren gekocht, Pam toch, haha zijn we niet gewent!

    Lief zoek maar gauw weer een internet cafe op!

    veel plezier!

    kus, hvj!

  • 03 April 2007 - 09:39

    Mariska:

    Jeeeeeee, ik ben jaloers!
    En ik hier maar studeren voor tentamens :(
    Blijven schrijven schat, het is super om te lezen!

    Dikke kus

  • 03 April 2007 - 10:08

    Irene:

    Oh jee, de eerste mooie man al gevonden? :P
    Ik denk dat je toch maar serieus na moet gaan denken over een boek schrijven hoor, ik geniet echt elke keer weer van je verhalen! Super!
    Nou jij nog super veel plezier.. ik ga weer lekker met m'n neus in de boeken zitten :(

    Love you!!!
    Kus Ireen

  • 03 April 2007 - 10:28

    Marei:

    Lief!!! echt weer helemaal super!! Ik zie het gewoon weer voor me allemaal!
    Mooie man, nooit verkeerd natuurlijk ;) hihi
    Ik ga het straks gewoon nog een keer lezen want ik zit nu nog op school dingen te verbeteren (dat gaat hier gewoon door helaas :S)

    Dikke kus, Knuffel, hou van je!

    XXX

  • 03 April 2007 - 10:34

    Ilona:

    Hey kanjer,
    Ik had verwacht dat je mannen tegen ging komen, maar zo na 1 avond....doe je goed!!!
    Ben blij dat je avondje stappen leuk was, want ookal zie je zoveel mooie dingen, pam en NIET-stappen....dat past niet bij elkaar.
    Dat skydiven moet je ook echt gaan doen...kan je ook weer mooi zeggen dat je dat hebt gedaan.
    Ojah, ik heb nieuwe buren uitgelezen en heb nu alweer 3 nieuwe boeken geleend van je...das toch wel goed he!!!????
    Veel plezier daar dutchie

  • 03 April 2007 - 11:48

    Arjun:

    hey pam
    echt een gaaf verhaal dat skydiven moet je echt doen lijkt me ook echt super.
    groeten arjun

  • 03 April 2007 - 11:55

    Linda:

    echt geweldig!!! had niet verwacht dat je nog daadwerkelijk zou gaan backpacken eerlijk gezegt...;)
    je maakt me echt jaloers met al je mooie verhalen heel veel plezier nog!!!

    kus

  • 03 April 2007 - 12:21

    Eline:

    Ha pam de bam!
    Super dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier nog,
    xxx eline

  • 03 April 2007 - 12:37

    Anne:

    Ik ben zoooo JALOERS!!!
    Super verhalen hoor, blijven schrijven hoor, ik lig elke keer weer dubbel als ik het voor me zie:D
    Super veel plezier he, ook met de man(nen)

    Dikke kus!

  • 03 April 2007 - 15:10

    Monique:

    Zusje! Leuk verhaal. Mail je snel. Kus, Monique

  • 03 April 2007 - 17:44

    Inge:

    Pammie!!!
    aaaah wat gaaf dat je meteen al contacten legt enzo!
    Ik zie je al helemaal lopen met je huge rugzak! haha een heel grappig beeld :P
    Waar kwam die jongen vandaan... en hoe oud is hij??
    Verheug me nu al weer op je nieuwe verslag!

    Veel plezier meissie!
    kussssss Inge

  • 04 April 2007 - 14:04

    Bernard:

    Dat de 5 er in zat dat klopt maar voor zover ik weet is dit 25 min te vroeg. Maar goed het is nog een startende vakantietrip en daar hoort gezelligheid ook bij.
    Het gaat je goed en tot wederhoren.

    Gr. C&B.

  • 09 April 2007 - 17:29

    Iris:

    Pammetjeeee!!! Heb je al bericht gehoord vanuit Maastricht?
    Ben onwijs benieuwd of je er volgend jaar ook gezellig bij bent!
    Liefs xxx Iris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 36811

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: