Everything happend for a reason... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu Everything happend for a reason... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

Everything happend for a reason...

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

10 April 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tjah,
Ja, ik ben niet aangenomen op de Hoge Hotelschool van Maastricht.. Wat denk je dan? KUT! En: Ik wil mijn mama nu hier!
Dit was wel het rotste mis-moment dat ik tot nu toe heb meegemaakt. Maar ik had de goede persoon op dan moment in mijn omgeving. En die gaf me een hele dikke knuffel en liet me niet meer los! Dat had ik nodig. En hij kwam met het levensmotto: Everything happend for a reason! En ja, daar geloof ik in! Mijn eerste reactie is dan ook: Nu blijf ik een jaar in Nieuw-Zeeland! Dan ga ik alle selecties voor de hotelscholen af en werken en wil ik daarnaar voor een paar maanden naar Spanje om spaans te leren! Maar, zoals ik zei, dat is mijn eerste reactie. Heb geen idee was ik nu ga doen en hoe ik het wil plannen. Voorlopig ben ik volop aan het genieten! We will see!
Ja, waar was ik gebleven. De mexicaan in Taupo! Was ontzettend gezellig. We waren lekker aan de bar gaan zitten, en hebben hele gesprekken met de barman gehad over van alles en nog wat. De volgende dag heb ik een heerlijk dagje strand gehad en was ik weer helemaal voor 100% bekomen van de avond stappen van daarvoor! Want die had er meer ingehakt dan ik had gedacht!
Toen was het tijd voor mijn volgende vertrek: Auckland! A big city in New Zealand, want het is echt heel anders dan de rest van Nieuw Zeeland! Een vroeg vertrek om 7.00, maar meteen weer nieuwe mensen om te leren kennen. Die busreis praat je wel vol. We moesten via Rotorua om daar een aantal mensen op te halen, en verdomd, dat waren de mensen die ik de eerste avond in Taupo had ontmoed! Was dan dus ook meteen weer erg gezellig! Net zoals het meteen duidelijk was dat we die avond weer flink zouden gaan stappen. Met zijn 6en op de kamer, spullen dumpen, klaar maken voor vertrek en gaan met die banaan. Ja, daar sta je dan om 19.00 in een volle kroeg! Waarom doen wij dat in Nederland niet! Het was weer echt een topavond! Hele gesprekken met nieuwe mensen, ik geniet daar gewoon echt van! En dit keer kon ik ook de dansvloer op! Het podium;)! En toen, toen kwam er iets binnen. Dat maakte het helemaal af. 3 BIG BUNNYS! haha, moest meteen aan carnaval denken en wilde dat ik ook verkleed was. Ze maakte er met ze 3en een hele act van in de kroeg, het was dan ook tranen met tuiten van het lachen. En weer een veelbelovend gesprek. Heb ontzettend gelachen met die kerel, maar hij moest op een gegeven moment echt weg, omdat ze met een hele groep op pad waren. Maar ik kreeg zijn kaartje met het bericht: 'BEL ME, dan laat ik jou Auckland zien!' Dus dat ga ik morgen doen.
Ja, want morgen is mijn eerste echte vrije dagje sinds 5 dagen! Wantttt, ik heb mijn eerste jobpie (dat is leuk om te schrijven!) erop zitten.
Toen we terug kwamen van het shoppen in Auckland (jaa, ik heb nog steeds geen kleren gekocht, en ben ontzettend trots op mezelf!) stond er een vrouw voor het hotel die vroeg of we geinterreseerd waren in werk voor het paasweekend. Het was in Waiheke, werken in een bar aan een ontzettend mooi strand!! Echt een film-strand! Dus, het antwoord was dan ook een volle JA! Ik zou met nog iemand anders gaan uit het hotel en we hadden om 9.30 bij de receptie afgesproken. Ik had er ook een goed gevoel bij om met zijn 2en te goed, ik bedoel: Je weet nooit waar je terrecht komt. Iemand uit de bus vertelde dat ze in een bar ging werken en dat ze daar aankwam en dat er van haar verwacht werd dat ze topless en in een string zou werken. Mmm, niet helemaal mijn ding. Dus om half 10 stond ik helemaal klaar. Uitgecheckt, backpack-tas opgeslagen in het hotel, klaar om te gaan. Maar de minuten verstreken en ze kwam niet op dagen. En zij had alle gegevens van waar we zouden gaan werken. Och, ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Dat ik mensen zo snel vertrouw. Dus ik haar bellen, smsen, op de deur kloppen, aan de receptie vragen of ze nog was ingecheckt. Niks... A bad morning! Ik was niet te genieten!
3 kwartier later krijg ik een smsje: Ze had zich verslapen, ging niet meer, het nummer van het werk en dat ik waarschijnlijk nog de ferry van 11.00 kon halen. Oke... mijn eerste werkavontuur in mijn uppie dan maar. Go for it girl. Een kwartier om de ferry te halen. Ik haalde het. Met de bus naar Onetangi en bellen waar ik moest zijn. En daar kwam ik aan... In het meest stresvolle moment van die dag. Het was ontzettend druk, er stond maar 1 man voor, en 2 in de keuken. En het was heel slecht georganiseerd. Mmm, ja... verstand op '0' en werken werken werken! Heb zelfs de afwas gedaan, wat ik al niet meer gedaan heb sinds in 13 was!
(Doe mij maar La Cantina!) Maar aan elke dag komt een einde (gelukkig aan deze dag ook) en nadat alles was opgeruimd was het tijd voor een drankje. Een Vodka/Redbull dan maar! Omdat ik dat verdien. Ondertussen waren er ook 2 nieuwe mensen bijgekomen, en dan klikte meteen. We hebben er een hele gezellige avond van gemaakt en waren klaar voor de komende paar stresvolle dagen werken. Ja, heel het weekend was het bomvol. Het was de enige bar aan het strand en in de omgeving, paasweekend, en ontzettend mooi weer. Ze hebben nog tot 3 keer toe gevraagd of ik niet langer wilde blijven werken, maar daar had ik toch geen behoefte aan... heb nog een heerlijk dagje daar aan het strand doorgebracht. Waar ik helemaal niet op gerekend had, want ik had mijn bikini niet eens meegenomen. Dan maar in mijn bh, niemand die me kent! Om te gaan zwemmen in mijn sting vond ik wel iets te veel van het goeie:P!
Er was ook nog een nederlands meisje die daar ook alleen voor het weekend kwam werken! Heerlijk om dan gewoon lekker nederlands te kunnen spreken! Een avond was de rest stappen (ja, ik heb gewoon een keer NEE gezegd!! Serieus, geloof me!) en hebben wij heerlijk op de bank een filmpje gekeken. De bedoeling was een heerlijke feel-good-movie, maar het was een ontzettende triller!! Normaal, maakt dat me allemaal niet uit. Maar als je dan beseft dat je in de middle of nowhere in een huisje zit die niet eens op slot kan. Toen ben ik maar bij haar op de kamer gaan slapen, haha! Was echt een gezellig 'nederlands' avondje.
Jon, is de jongen die me de beruchte dikke knuffel gaf op mijn gigantische mis-moment. Hij vond mij alleen iets leuker dan ik hem... op een gegeven moment noemde die me zelfs 'sweetheart'! En wat was mijn reactie! Keihard lachen! Echt ontzettend lullig. Maar dat is echt een woord waarbij ik denk aan een romantisch-feel-good-movie-scene!
En ik heb er weer een nieuwe bijnaam bij! DARLING! haha, de kok zei bij alles wat die tegen me zei voor en achter iedere zin Darling! Ach ja, dat hoor je ook niet iedere dag in Nederland. Ik kreeg ook nog als compiment dat ik de nummer 1 was van alle backpackers die er al hadden gewerkt! Altijd leuk om te horen!
Men, ik heb nog heel veel van die detail-gebeurtenissen, maar dat ga ik gewoon niet redden. Waar ik dus echt van kan balen. Morgen heb ik en vrij dagje en ga ik die kerel bellen die mij Auckland wil laten zien;)! Donderdag vertrek ik naar de Bay of Islands, waar Ton me ophaalt. Hun zijn op vakantie en daar ga ik een aantal daagjes blijven. Hij had het over duiken, snorkelen en surfen, dus ik ben heel benieuwd!
Het is inmiddels 11 uur en ik ben doodop van het weekend! Duik lekker mijn bedje in!

Hele dikke knuffel!
Schrijf weer over een weekje!
Hou van jullie!

  • 10 April 2007 - 11:05

    Irene:

    Echt balen van de hotelschool.. :( En nog meer balen als je echt een jaar wegblijft, maar ik snap het wel! Het klinkt echt helemaal geweldig daar!! Echt om jaloers op te worden.. Hier mis je nog steeds helemaal niks!

    Lieverd, geniet lekker!

    Kus, Ireen

  • 10 April 2007 - 11:58

    Jolijn:

    hey pammie! Wat kut he van de hotelschool!! wat zijn het echt voor debielen!! volgens mij nemen ze niemand aan ofzo.. maar goed dat je niet thuis zit en je daar van kan gaan balen, maar dat je nu volop aant genieten ben en je rustig kan nadenken wat je allemaal nog kan gaan doen.. al is dat lastig als je zoveel nieuws op je af komt.. haha hel veel plezier met die kerel!! haha ben erg benieuwd!
    HAVE FUN!! kussje

  • 10 April 2007 - 12:22

    Iris:

    KUUUTTTTT, rotschool dat t is! Je paste er super goed, nu moet ik toch door zonder jou... Echt heel jammer lieverd, maar tis niet anders. Er zijn genoeg leuke opleidingen (en dit is ook écht niet alles hoor;) ) Je moet maar een keertje gezellig langs komen als je weer terug bent in NL. Gaan we gewoon lekker naar t barretje enzo...
    Even iets anders, probeer er lekker niet meer aan te denken! Geniet van de tijd die je daar hebt en de ervaringen die je daar opdoet. Aan je verhalen te zien, zit dat helemaal goed. Klinkt allemaal echt onwijs leuk iig!
    Nou lieverd, komt allemaal goed en nog heel veel plezier daar!
    Dikke kus Iris.

  • 10 April 2007 - 12:23

    Clarinda:

    he lieverd,
    jammer dat je niet bent aangenomen..een groot gemis voor hun!! jij bent echt gemaakt voor de horeca, ben echt trots op je dat je in je eentje in een super drukke, slecht georganiseerde, tent bent gaan werken en het hebt volgehouden!! echt super leuk weer je verhaaltjes te lezen, succes met al die kerels van je ;) dag darling!!
    liefs,
    Clarinda

  • 10 April 2007 - 12:40

    Joris :

    Pam ik hoorde daar met jou aan de bar te zitten! :( ik mis je!
    geniet ervan!
    kus

  • 10 April 2007 - 12:47

    Mr Lul:

    LLLUUUULLL

  • 10 April 2007 - 12:48

    Ilona:

    Heey lieverd,
    Ik denk dat ik het wel eens ben met de tekst van je stukje...everything happens for a reason!!
    Ga de komende maanden verder met genieten daar, en laat t weten als je een beetje weet wat je allemaal wil gaan doen.. mis je nu toch al wel beetje
    Dikke knuffel

  • 10 April 2007 - 14:16

    Linda:

    Echt kut kan er niks anders over zeggen!!!... hoop echt dat je geen jaar weg gaat blijven want je kamer blijft wel erg leeg...;) maar super veel plezier
    en lekker genieten
    liefs!!!

  • 10 April 2007 - 15:15

    Maris:

    Hai lieve Pam!
    Stomme hotelschool! :( Maar stiekem wist ik al dat het een stel klootzakken waren daar in Maastricht he. ;)
    Het gaat jou nog wel lukken op een andere hotelschool!

    Verder komt er nu echt bijna stoom uit mijn oren van jaloezie! Wat een verhalen!
    Gelukkig zit ik over 2 weekjes heerlijk in Mallorca! Studiereisje...;)(H)

    Lieverd, kijk alweer uit naar je volgende story!
    Dikke kus

  • 10 April 2007 - 16:00

    Esther:

    Lief!
    super jammer van de hotel school! maar ook dit zal wel goed komen :)
    Klinkt allemaal super wat je meemaakt!
    ben benieuwd hoe je rondleiding door Auckland is..

    Geniet!!

    Kus, knuffel
    hvj
    Esther

  • 11 April 2007 - 01:33

    Sjoerd:

    jammer zeg.. maar goed dat je iets hebt om je bezig te houde ;) ik vlieg de 25ste naar Christchurch.. en ik ga ook zoon grote rondreis doen dus k kom je vast nog wel ergens tegen denk k :) ik hou je op de hoogte veel plezier nog !!

  • 11 April 2007 - 07:47

    Denise:

    Hey pammie!

    Dat is wel even balen van de hotelschool.. Maar nu heb je wel lekker de tijd aan jezelf. Het klinkt echt geweldig wat je daar allemaal doormaakt. Geniet er lekker van!

    Dikke kus denise

  • 11 April 2007 - 13:38

    Jezus:

    Laat ik ook maar eens een berichtje achter! Hotelschool is toch maar duf toch? Geniet! veel plezier met je rondleiding;)

    Kus

  • 12 April 2007 - 13:08

    Inge:

    Jeetje Pam! Wat jammer dat je niet door de selectie heen bent gekomen zeg! Je kunt vast ergens anders terrecht!
    Gelukkig hoef ik nu niet meer zo jaloers te zijn op het weer daar... Het is hier echt heerlijk, net weer eens in slaap gevallen in de zon... KNALROOD natuurlijk!
    Veel plezier tijdens je "vakantie" met je familie!
    Ik denk aan je lieverd!
    xxx Inge

  • 12 April 2007 - 14:25

    Rick:

    He Pam,
    Echt balen van de hotelschool..., maar nu niet aan denken en gewoon vol gaan genieten daar, denk ook niet dat dat moeilijk wordt als ik je verhalen zo lees;). Nou nog heel veel plezier en we houden contact op deze manier:).

    Een kus uit Salamanca

  • 17 April 2007 - 14:49

    Ella:

    Hoi Pam, leuk zo je laatste nieuwtjes te kunnen lezen. Moedig hoor zo in je eentje naar Nieuw Zeeland, ik weet zeker dat je zoveel kennis leert op alle vlakken dat je de rest van je leven er heel veel plezier van zal hebben.
    Nog een hele fijne tijd toegewenst. Hartelijke groetjes: Ella

  • 19 April 2007 - 08:47

    Monique:

    Zusje, we zijn al meer dan een week verder, hoor. Waar blijft dat verslag? Kus, Monique

  • 19 April 2007 - 15:43

    Jan & Jolanda Dat:

    Hey Pam, ik zit me iedere dag rot de zoeken naar nieuwe berichten, maar je zal wel niet veel tijd hebben. Jammer voor ons, want bij het lezen van die berichten genieten wij toch stilletjes mee. Maar maak je niet druk om ons, geniet met volle teugen. Gr. Jan & Jolanda

  • 21 April 2007 - 10:09

    Mareille:

    I'm sitting, waiting, wishing...
    Zin in je volgende avontuurlijke verhaal! Ik ga je heel snel een heeeeele lange mail sturen want ik moet je heeeel veel vertellen!! ;)

    Knuffels!!

  • 15 Mei 2007 - 11:44

    Kim Brouwer:

    heeee lieve pam!!!!!

    Wat klote dat je niet bent aangenomen....! Snap daar helemaal niets van!!! Zo te lezen en te zien heb je het HEEL erg naar je zin!!! dat jij de lord of the ring landschappen hebt gezien WAUW wat gaaf zeg!!!! Buitenlanders praten niet echt goed over ons he?! hahahah! schat nog veel plezier!!!

    KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 36801

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: