The story of ROTORUA - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu The story of ROTORUA - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

The story of ROTORUA

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

27 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Otaki

Hallo allemaal!!!!

Allereerst wil ik even zeggen dat het super is om al jullie reacties te lezen! Echt heel leuk! Was het niet te lang om te lezen? Ik heb nu nog een langer verhaal, ben heel het weekend naar Rotorua geweest en heb zoveel leuke dingen meegemaakt. Heb het verhaal al helemaal in mijn hoofd, maar het is veel te lang. Dus nu moet ik kiezen welke dingen in in detail wil vertellen, welke niet en welke ik weg moet laten.. Pfff, dat is niets voor mij! Maar goed, ik ga het proberen!
Mijn neefje en nichtje hadden een conoewedstrijd. Alle scholen in Nieuw-Zeeland konden zich ervoor opgeven. Dus om 10.00 vertrokken we richting Rotorua om er ook een leuke reis van te maken. Zo hebben we geluncht naast een enorme waterval en de tocht van 'Craters of the Moon' gemaakt. Ja, de natuur is hier zo mooi! Heel de weg heb ik dan ook met open ogen uit het raampje zitten staren. Al die bergen, een hele weg langs 'the lake' en dan natuurlijk het mooie weer erbij. Heerlijk met mijn zonnebril om mijn kop!
Eenmaal aangekomen hebben we de camping verkent (het zwembad, de zee en het bubbelbad) Hebben we gegeten en zijn we lekker gaan slapen.. op naar de eerste wedstijddag!
En Jezus, (of Jozef;)), wat een sport is dat! Daar moet je echt energie te veel voor hebben. Zo intensief! De wedstrijden, zeker de laatste, waren zo spannend!
Dan heb ik ook de pinkkie-boys ontmoet! (Ja pinkladies, ze bestaan!) Dat was een mannenteam met allemaal strakke fel-roze zwembroekkies aan, heb me kapot gelachen. Als ze gewonnen hadden gingen ze in het bubbelbad zitten, om vervolgens naar de brandspuit toe te rennen, om elkaar helemaal onder te spuiten, weer terug te rennen en weer in het bubbelbad in te springen. Och, het zag eruit! De tranen stroomden over mijn gezicht en ik kon niet meer praten van het lachen. (In dit geval is het eigenlijk wel goed dat ik mijn verhaal over de mail moet vertellen.. als ik het 'live' zou moeten vertellen was ik toch niet uit mijn woorden gekomen van het lachen;))
De tweede middag waren ze vroeg klaar met spelen en ben ik met Ton (mijn oom) Naar TE PUIA geweest. Een groot cultureel park waar we een rondleiding kregen langs geysers, hotpools en mudpools! Dit was heel indrukwekkend, hoe zoiests kan ontstaan.. ongelooflijk. Daarna kregen we een concert. Op de traditionele manier werden we verwelkomd en mochten we naar binnen. Dan komt er dus een kleine jongen met veel geluid en karate-achtige-bewegingen naar buiten die continu verschrikkelijk lelijke bekken zit te trekken. (traditie) Onze 'chief' begroette hem en zo mochten wij naar binnen. Eenmaal binnengekomen moesten we een welkomstlied zingen, in hun taal. Zo leuk, cultuur. (sarcasme?)En daarna begon het concert, zooo goed! Hoe lelijk ze eruit zagen, zo goed konden ze zingen!
Daarna moest een deel van de mannen naar voren komen en hun nadoen. (=heel veel lawaai maken, lelijk kijken en apenbewegingen maken) Daar moet je wel een voorstelling bij kunnen maken. Ik kon dan ook niet stoppen met lachen.
En daarna mocht een deel van de vrouwen. Inclusief ik. Ja, daar sta je dan. Ach, waarom niet, niemand die me kent! Wij moesten dansen, met ballen aan touwtjes en tegelijk zingen, ja, het ging goed! Ach, je maakt weer wat mee he! Was leuk!
Daarna mochten we nog op de foto en sloten we af met 'ons' nummer.
Daarna stond er een heel groot buffet klaar. Eten op de Maori manier. Het zag er heel mooi uit en het was ontzettend lekker. Toen mochten we nog even naar de Geysers by night kijken.
Dit was echt een super ervaring.
De volgende dag werd alweer ons laatste dagje in Rotorua, de spannendste wedstijden werden gespeeld, de prijsuitreiking vond plaats en daarna konden we naar huis vertrekken. Onderweg hebben we nog in 'the lake' gezwommen. Oef, wat was dat koud. (ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar het was echt op het begin zoo koud! Ik dacht meteen aan Mareille, Tjing Tjing;)! Het hield niet op;)!
Thuis stond het eten al klaar, lekker, en daarna ben ik mijn bedje ingedoken, doodmoe van alle nieuwe indrukken. Jaa, het is wat anders dan het kroegenleven in Nederland.
-Mijn eerste Kiwi-woord: Tea = diner En je spreekt het precies hetzelfde uit als thee. Nice to know.
-'We don't sit on te table in New Zealand'
-Ze houden van de Red Hot Chilli Peppers en Shania Twain en ze hebben al een hele CD naar mijn Nederlandstalige muziek moeten luisteren. Mijn favoriet vinden zij ook het leukste> Addie heettie die toch Iloon? "dat ik jou niet missen kan, zonder jou ben ik geen man... IK KOM TERUGGGG"

Zooooo, dat was me mijn verhaal wel weer. Hebben jullie mijn 'tick' ook ontdekt? Het liefst plant ik na elke zin een uitroepteken neer om nog maar eens een extra keer te benadrukken hoe geweldig ik het allemaal vind! Irritant!!!!! ;)

Dan ga ik nu proberen de foto's op de site te zetten, hoop dat het meteen lukt met mijn technische inzicht.
Jullie slapen nu, en ik ga nu in de zon liggen! Heeeeeeerlijk!

Hele dikke kus van mij voor jullie!!
En heb mijn MIS-momentjes al gehad hoor!

  • 27 Maart 2007 - 06:06

    Jolijn:

    Pammmie!
    Wat een leuke verhalen!! Nadat ik de foto's gezien heb van canoe polo kan ik me helemaal voorstellen dat je in een scheur hebt gelegen, en dan vooral van die boys in roze minibroekjes! hahaha met canoe's in en zwembad!!
    Lief van je mailtje schat! thnx! 19 al weer:D Heb je trouwens je rijbewijs? want daar heb ik nog niets over gehoord..
    Heb je nog zo'n pink dude kunnen scoren of niet;) haha
    Schat, heel veel plezier en ik blijf je volgen!!
    Dikke zoen!!

  • 27 Maart 2007 - 06:09

    Jolijn:

    ohja: o wee als je te bruin terug komt!!!! hahah

  • 27 Maart 2007 - 07:00

    Ruud:

    Klinkt allemaal fannnnntassstisch!!
    Xx

  • 27 Maart 2007 - 08:05

    Mareille:

    HAHA, op wat voor momenten je dan aan een van ons kan denken he ;) hihi...
    Het klinkt allemaal even leuk en lachwekkend, zoals je zelf al zei! Je verteld het zo lekker levendig, dat ik het me helemaal voor kan stellen!

    Lieve schat, GENIET!!!
    Dikke kus!

  • 27 Maart 2007 - 08:06

    Anne!:

    Pam!!
    Wat een verhaal weer!! Hihi ik wou dat ik t ook allemaal kon meemaken:D Echt die broekjes van die pinky boys!:O:P haha!!
    En leuk die fotos;)
    Super veel plezier weer!!!
    Liefss Anne


  • 27 Maart 2007 - 10:02

    Bernard:

    Hallo,

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. En ook dat Ton de moeite neemt om je het een en ander te laten zien.
    We wachten met spanning wat jullie volgende uitstapje wordt.

    Gr. C&B

  • 27 Maart 2007 - 10:09

    Ilona:

    Ik ben echt blij dat je daar ook al je PAM-momenten hebt mee kunnen maken.
    Het klinkt echt allemaal geweldig wat daar te beleven valt...mannen in roze broekjes mmmm ;) hahahha
    Kanjer, ik heb weer genoten van je verhaal, en ben nu al benieuwd naar je volgende "avondtuur"!!!!!
    Dikke kus hvj

  • 27 Maart 2007 - 10:49

    Tonk:

    Meid, je schrijft heerlijk!! Van wie heb je dat toch??? geniet met volle teugen,

    dikke zoen Tonk

    p.s. Ben benieuwd naar je Nieuwzeelandse familie, krijgen we daar een foto van??

  • 27 Maart 2007 - 13:42

    Irene:

    Ahh.. heerlijk om te lezen! Wij hebben het allemaal maar zo druk.. en dan is het super om die verhalen van jou te lezen! Je maakt me alleen wel erg jaloers hoor, het klinkt geweldig allemaal! Haha en die pinkboys maken het wel weer helemaal af he ;-)

    Lieverd, ik wacht alweer op je volgende verhaal! Geniet lekker he.

    Liefs, Dikke kus!

  • 27 Maart 2007 - 14:50

    Monique:

    Hey zusje,
    Op je site dan ook nog maar een berichtje. Je hebt het wel heel leuk hè? Misschien moet ik mn familie daar ook maar eens op gaan zoeken, haha! Leuke foto's. Ik schrijf je snel weer een mail.
    Kus

  • 27 Maart 2007 - 15:47

    Linda:

    Pammie....

    Echt een geweldig verhaal!... Wat een sport canoe polo... mag wel een grooot zwenbad zijn geweest... en die jongens in die roze broekjes zijn ook erg leuk!! Ik denk niet dat je dat in nederland ooit gaat zien...
    Heel veel plezier nog!!

    Kus

  • 27 Maart 2007 - 16:11

    Esther:

    Tjing tjing, echt geweldig! haha
    super mooie fotos zeg!! kei mooie natuur.. ben wel een beetje jaloers op je hoor meisje..
    Ben blij dat je het allemaal in detail beschrijft zo hoeven wij ook niets te missen!!! :)

    Lief heel veel plezier en ik wacht op je volgende berichtje!!

    kus hvj!

    ps: heb vandaag ook heerlijk van de zon mogen genieten op een terrasje :)

  • 27 Maart 2007 - 17:02

    Maris:

    De jaloezie begint toe te slaan! Geweldig verhaal en geweldige foto's, Pammetje!

    Hier kunnen we gelukkig ook een beetje genieten van de zon! Zat vandaag op hetzelfde terrasje als Esther ;)

    Geniet lieverd!
    Xxx!

  • 28 Maart 2007 - 09:01

    Jan:

    Heey Pam!!
    Erg leuk om je verhaal weer te lezen! Al veel meegemaakt hoor ik wel. De foto's zijn mooi en die zonnebril staat je nog steeds goed! :-D Liefs, Kus!

  • 28 Maart 2007 - 10:25

    Sam:

    WAUW! Nu al zo veel beleefd!

    Keep writing!
    Kuss!

  • 28 Maart 2007 - 13:36

    Denise:

    Hey levensgenieter!

    Zo te lezen heb je het daar fantastisch! En wat een leuke en mooie foto's! Echt gaaf wat je daar allemaal te zien kijgt. En je begint al een lekker kleurtje te krijgen, pammie!
    Geniet lekker en blijf van die leuke verhalen schrijven! Vind ze echt leuk om te lezen!

    Dikke zoen, denise

  • 29 Maart 2007 - 14:20

    Marieke:

    yo pam!
    echt grappig je verhalen, vind ze super om te lezen :) have fun in the sun!!
    liefs!

  • 04 April 2007 - 18:01

    Jos Backx:

    Hi Pam,


    Ik zie dat jij het goed naar je zin hebt,
    Geniet ervan. Ik let ondertussen wel op die ouders van jou.

    groetjes jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 36691

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: