SKY-DIVE!!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu SKY-DIVE!!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Pam Verwoolde - WaarBenJij.nu

SKY-DIVE!!!!!!!

Door: Pam Verwoolde

Blijf op de hoogte en volg Pam

29 April 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

I did it,I did it,I did it,I did it,I did it!!!!!!!!!!!
Amazingggggggg, GE-WEL-DIG, unreal, ridiculous, gaaaaaaf, superrrr, uncredible, toppertjeeee, FANTASTIC!!!!
Jaaa, echt top! Iets wat je volgens mij maar 1x doet in je leven! Dat moment dat je uit het vliegtuig springt, dat is gewoon onbeschrijfelijk! Dat geeft zo'n kick!! Als ik eraan terug denk, begin ik het liefst weer te gillen! Wraaaaaaaah!

Maaar, even bij het begin beginnen: Dat is pas een goed begin;)! Na een heerlijk weekje 'vakantie' met mijn nieuw-zeelandse familie;), kon het backpack leven weer beginnen. Op naar Mercury Bay. Voordat we Auckland verlieten zijn we naar de top of Maungawhau geweest: 360 'c vieuw of Auckland = kodakmoment!
Toen een lunchstop in Thames, om vervolgens uit te komen bij Hahei beach = kodakmoment! Daarna hebben we weer een 'walk' gehad, altijd leuk, in Cathedral Cove = meerdere kodakmomenten!
En toennn, toennn zijn we naar de 'Hot Water Beach' geweest = The-Best-photo-of-the-day-kodakmoment! Crazy om dat te zien. Je kan dus gewoon een kuil graven in het strand en zo ontstaat er een HOTPOOL! En dan is het niet warm water, maar echt HOTwater! Hoe ontstaat zoiets!! The-best-photo-of-the-day was van een hele in zichzelf gekeerde man die daar in zijn eentje in zijn eigen gemaakt hotpool lag te genieten. En dus ook moest 'wentelen', en daar was dat moment. Een ontzettend rode kont!!!!! haha, heb er zo om gelachen! Ik moet eerlijk zeggen, heb er wel even over nagedacht: 'Kan ik dit wel maken?' Maar ach, why not! Wil deze foto gewoon naast de foto van mijn pinky-boys hebben;)!

Had wel weer nieuwe mensen leren kennen, maar ik miste de 'klik', waar ik een beetje van baalde. Dus de volgende dag meteen door naar Rotorua. Mercury Bay was ook te klein om nog een dag extra door te brengen vond ik. En toen heb ik echt twee hele leuk meiden uit Zwitserland leren kennen. Toen ik hoorde dat die een dagje langer bleven in Rotorua heb ik meteen de kiwi-lijn gebeld en ben ik ook gebleven. Zo hebben we met zijn 3en een heerlijk dagje gehad. Uitslapen, shoppen, boodschappen doen, naar spa geweest (warmste spa was 42 graden!) gegeten, 's avonds naar de bios geweest, (Stomp the yard! Dansfilm, ge-wel-dig! Op zo'n moment mis ik het dansen echt!!) en toen toch maar ff snel de bar checken. Oooh, wat een topavond was dat! Eerst lekker buiten kleppen en borrelen en daarna jassen uit en de dansvloer onveilig maken na die dansfilm die we hadden gezien was dat geen probleem! En toen kwamen er twee nederlanders bij:O!!! 'Jij komt toch uit Nederland??' De River Woods jas was doorslaggevend, mama! Heerlijk lekker slap nederlands lullen. Zo was de dag/nacht goed afgeloten. Op naar Waitimo.

De volgende morgen was dan ook zwaar om uit mijn bedje te komen. Helemaal na de koude douche die ik had om in de stemming te komen:(! Grrrr! Aankleden, inpakken en dus bus in. En verdomd zeg, nog eens 4 nedererlanders! Zo ontmoed je in 1,5 maand 1 nederlander en zo 6 in 2 dagen. Mijn reactie was dan ook weer lekker toen ik ze nederlands hoorde praten: 'huh, kom jij uit nederland!??' > 'Haha, ja, jij toch ook! Is dat zo raar?'
En toen: BLACK WATER RAFTING IN WAITIMO!
Wow, wat was dat geweldig! Eerst een verschrikkelijk duik-achtig pak aan met lelijke plompe schoenen, een boxer-achtig broekje eroverheen en natuurlijk een mooie bijpassende helm! Hoe aantrekkelijk kan je zijn... toen ik uit het water kwam voelde ik me als Cruella die uit het stroop komt (Het was toch stroop??? 101 dalmatiers!?) Maar de ervaring was top! Daar dwartel je dan in een band 'in the cave!' Just a feeling. Aaah, we moesten ook van een waterval van ong. 6 meter achterstevoren afspringen!! En je werd ook ontzettend goed voorbereid: 'Spring zoals je net deed, want spring je fout, dan kom je op de rotsten terrecht, en dat wil je niet meemaken!' Oke.. verstand op 0 en gewoon DOEN! (gaaf!) En dan de glowworms, superr mooi. Het is afentoe allemaal zo onwerkelijk wat ik meemaak.. hoe ontstaat zoiets! Ongelofelijk!
's Avonds lekker samen gekookt en geborreld, echt heel gezellig zo met z'n alle.

(Ik was nu trouwens wel echt mijn SLEUTEL vergeten terug te geven van mijn kamer in Rotorua!!! Gewoon 20 dollar, grrrrr! Dat ben ik, daar kan ik niks aan doen, zullen we maar zeggen he;) Daar praten we niet meer over!)

De volgende dag weer richting Taupo, de beruchte 'place to be for the SKY-DIVE!' Oooh, dat uitzicht!!! Kan erover blijven praten! Daarna lekker samen koken, borrelen, shotjes, drankspelletjes en uiteindelijk nog maar even naar de supermarkt om goedkoop door te kunnen drinken... je bent een nederlander of je bent het niet he;)! En toen, STAPPEN!! Was weer een geweldige avond! Dansen op de tafels, ja daar hou ik gewoon wel van!

De dag erna hebben we langggg uitgeslapen, een uitgebreide brunch met eieren en spek gemaakt en naar een natuurlijk spa geweest. Samen gekookt en een film op de kamer gekeken: een tv op de kamer ja!!! Superrrrr!

En vandaag hebben we lekker geshopt, (heb hele leuke nieuwe shoessies gekocht: zwarte, suede, ballerinaschoentjes:D) en aan het lake gelegen.

Ja, dat waren weer drie dagen ik Taupo. Ik wilde eigenlijk in 1x door richting wellington, maar heb het zoo leuk nu. Ben helemaal blij dat ik ook gekozen heb om drie dagen te blijven. De reden was ook, omdat er een groep in de bus zat, echt ontzettend arrogant. Alles samen doen, geen contact met de rest zoeken.. heel irritant!! Zij zijn nu al doorgereisd. (YES! Dat was onze bedoeling) heerlijk om dan zo te kunnen roddelen over andere mensen in de bus!

Mmm, moet weer stoppen. Nog even snel:
-Ben ook in het landschap van de Lord of the rings geweest. Hobbitland;)
-Er was een ongeluk geweest met een kiwibus!! Dat wil ik dus niet weten!!
- 'Going Dutch' = Ieder betaald voor zichzelf!
- 'Speaking dubble Dutch' = Over onzin praten.
(Leukkkk, zo zien buitenlanders ons!!)
-Heb mijn boek uit gelezen (300 nog wat blz.!!! Superrr boek!
-Het geld vliegttttttttt!!!!

Vertrek morgen richting River Valley waar ik 1 nacht blijf en dan op naar Wellington. Heb er zin in!!

Mis jullie,
dikke kus!!

  • 29 April 2007 - 09:07

    Estee:

    WOOOOOW!!!! doe mij ook maar een vliegtuig ;)

    naja ik hoef verder niet te zeggen dat je veel plezier moet maken daar, want dat lukt zo te lezen fantastisch goed!!!

    xxx

  • 29 April 2007 - 14:42

    Esther:

    pffff Pam! kei gaaf joh! lijkt me super freaky, idd once in a lifetime!
    Ben benieuwd naar al die kodak momenten!

    Geniet lief!

    hvj Kus Esther

    ps:mn verjaardag vieren zal wel anders zijn zonder jou.. :( drink er eentje op mij, ik iig een op jou! :D

  • 29 April 2007 - 15:04

    Anne:

    Meid wat een leven!!!!!!!
    Doe mij ook een vluchtje Nieuw zeeland!!
    Heel veel plezier!!!

    (Ik ben morgen jarig:D]

    Dikke Kus!!!!!

  • 30 April 2007 - 12:10

    Suzanne:

    Hoi Pammetje
    Wat een leven!! Te gek voor woorden.
    Geniet maar lekker van je vrijheid voordat je weer in ons kikkerlandje in het gareel moet!!!!

    Dikke kus

  • 01 Mei 2007 - 11:36

    Hanske:

    eej pam!

    top dat alles nog steeds goed gaat en je veel lol hebt, wij hebben ook veel lol gehad afgelopen zondag met de Koninginnenacht!!!:D:D:D

    heb je dus toch alweer iets gemist hiero hahaha;)

    nog veel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende bericht!

    kusjes

    ps: kijk je wel uit dat het alleen maar bij 'speaking dubble dutch' blijft en dat het niet verder gaat naar andere 'dubble dutch praktijken'! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 36814

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 30 December 2012

Holiday @ Thailand

07 Oktober 2011 - 01 Maart 2012

Writing my thesis under the South African sun!

17 Februari 2010 - 02 September 2010

Stage Port-Elizabeth

19 Maart 2007 - 21 Maart 2007

Backpacken @ Nieuw-Zeeland & Australië

04 September 2015 - 30 November -0001

Living my life @ Cape Town

Landen bezocht: